خبرگزاری کار ایران

افزایش متوفیات ناشی از غرق شدگی طی هشت ماهه نخست امسال در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۴۵۶

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان از افزایش 42 درصدی متوفیات ناشی از غرق شدگی طی هشت ماهه نخست امسال در لرستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، دکتر حمید رضا نظیفی با اشاره به افزایش 42 درصدی آمار غرق شدگی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل در استان لرستان افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبانماه تعداد 40 نفر در لرستان به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این آمار از لحاظ جنسیتی شامل 36 مرد و 4 زن بوده‌ است.

وی با بیان اینکه آمار اجساد معاینه شده در 8 ماهه نخست سال 1395 در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان با تشخیص علت مرگ ناشی از غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز 28 نفر جان خود را بر اثر غرق شدن از دست داده که این تعداد نیز به لحاظ جنسیتی شامل 26 مرد و 2 زن بوده اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد غرق شدگان در استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است اظهار کرد:این ارقام افزایش 42 درصدی آمار را نشان می‌دهد.

دکتر حمید رضا نظیفی تصریح کرد: غرق‌شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شوند و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان با بیان اینکه غرق شدگی از علل شایع مرگ و میر خصوصا در بچه ها و نوجوانان است و زمانی اتفاق می افتد که فرد در مایعاتی مثل آب تنفس کند، تصریح کرد: نشانه های غرق شدگی ممکن است در اثر مایع استنشاق شده یا اسپاسم رفلکسی در حنجره رخ دهد و در 10 تا 20 درصد از غرق شدگی های واقعی به دلیل اسپاسم رفلکسی جان خود را از دست می دهند و هیچ مدرکی دال بر آسپیراسیون ( تنفس در مایع) وجود ندارد.

دکتر حمید رضا نظیفی تصریح کرد: عواملی همچون بیماری صرع، عقب ماندگی ذهنی، نداشتن آشنایی کافی با قواعد شناگری، افزایش استفاده از قایق های روباز و تندرو و شنا کردن در مناطق حفاظت شده و خطر آفرین و... زمینه ساز غرق شدگی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز