خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان به ایلنا خبر داد:

پرواز بالگرد MI17 هلال احمر بر فراز آسمان لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۴۹۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بالگرد جدید MI17 با قابلیت های ویژه به هلال احمر استان لرستان اختصاص یافت و اولین پرواز خود را بر فراز آسمان لرستان با موفقیت انجام داد.

حسین رضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با بیان اینکه رونمایی از بالگرد جدید هلال احمر لرستان که یک بالگرد MI17 است با حضور استاندار لرستان و اصحاب رسانه انجام شد، افزود: این مدل بالگرد از بهترین بالگردهای دنیا محسوب می‌شود و در دنیا ۱۵ هزار فروند از این مدل بالگرد وجود دارد که امروز یک نمونه آن به استان لرستان اختصاص پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه این بالگرد دارای قابلیت‌های ویژه و منحصر به فردی است، اظهار داشت: بالگرد MI17 اورژانس هوایی لرستان در شرایط عادی قابلیت جابه‌جایی ۱۷ نفر را دارد و در شرایط اورژانسی نیز می‌تواند ۲۵ نفر را جابجا کند، ضمن اینکه می تواند 5 تا 7 تن تجهیزات را نیز در موارد مورد نیاز حمل و جابجا کند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان با اشاره به اینکه این بالگرد جایگزین بالگرد 205 قدیمی اورژانس امداد و نجات شده است، تصریح کرد: این بالگرد اولین پرواز آزمایشی خود را بر فراز آسمان استان لرستان با موفقیت انجام داد و این نوع بالگرد دارای قابلیت و توانایی نشست و پرواز در شرایط مختلف بوده و در موارد مختلف امداد و نجات می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به اینکه بالگرد mI17 توانایی ترابری و جابجایی 17 نیرو دارد، عنوان کرد: این بالگرد در شرایط اورژانسی می‌تواند 25 نفر را انتقال دهد.

حسین رضا مرادی با اشاره به اینکه درصورت تامین کامل تجهیزات، این بالگرد قدرت پرواز در شب را دارد، بیان کرد: این بالگرد دو‌موتوره جابجایی پنج‌ تا هفت تن اقلام و تجهیزات را دارد و در تمام شرایط جوی اگر کادر پرواز اجازه داشته باشند و مشکلی در دید وجود نداشته باشد پرواز انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این بالگرد با طول 18 متر، ارتفاع بیش از چهار متر و وزن کلی بیش از 11 تن سرعت 25 کیلومتر بر ساعت دارد و در ملیات هایی تا460 کیلومتر دارای قابلیت های ویژه است .

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، یک سپر محافظتی در مقابل دهانه ورود هوای میل 17 نصب شده که از ورود گرد غبار به داخل موتور جلوگیری می کند.

مرادی‌اضافه کرد: این بالگرد دارای قدرت مانور ترابری بالا است و همچنین به دلیل داشتن سیستم‌های حرارتی و برودتی خاص می‌تواند در هرگونه شرایط دمایی خود فعال باشد.

مرادی همچنین به آخرین وضعیت احداث آشیانه پرنده هلال احمر استان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این آشیانه در 3 فاز در حال احداث شده است و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون بالغ بر ۵ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان یادآور شد: برای تکمیل فاز اول این آشیانه به حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش ایلنا، اورژانس هوایی لرستان از مهر ماه سال 93 فعال شده و تاکنون 640 نفر را نجات داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز