خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان مطرح کرد:

راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی در دانشگاه لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۳۸۱

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‎ای مابین وزارت ارتباطات و استانداری لرستان بزودی مرکز شتاب‌‌دهی در دانشگاه لرستان راه‎اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمد فیضیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه لرستان اقدام به راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی کرده تا ایده‌ها را پرورش و آنان را به سمت فناوری پیش ببرد و این مهم در نهایت منتج به ایجاد شرکت‎های دانش‌بنیان شود.

وی افزود: با توجه به شرایطی که دانشگاه‎ها دارند پژوهش باید در راستای کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نهایتا تجاری‌‌سازی باشد. 

فیضیان تصریح کرد: تحقیق و پژوهش روی گیاهان دارویی جای کار زیادی دارد و نیاز است صنایع وابسته به این مهم در استان ایجاد شود.

معاون پژوهشی‌دانشگاه لرستان گفت: دستاوردهای فناوری و پژوهشی زمینه‌ای بوده که نیاز است دانشگاه‎ها فراهم کنند و فضای موردنیاز را در اختیار پژوهشگران قرار دهند.

فیضیان راه‎اندازی مرکز رشد شماره 2 در دانشگاه لرستان را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد و با بیان اینکه ایده‌ها در مرکز شتاب‌دهی پرورش و به مراکز رشد واحدهای فناور معرفی می‎شوند، تصریح کرد: همچنین مرکز آپا که قرارگاه سایبری بوده و امنیت شبکه‌های استان در این مرکز تأمین می‌شود در دانشگاه لرستان راه‎اندازی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان با تاکید براینکه روی فناوری‌نوین اطلاعات و ارتباط بسیار خوب می‌شود کار کرد، افزود: در این راستا منابع انسانی بسیار حائز اهمیت است و البته این مهم در دانشگاه‌های استان وجود دارد.

فیضیان تصریح کرد: در استان تحقیق و پژوهش روی گیاهان دارویی جای کار زیادی دارد و نیاز است صنایع وابسته به این مهم در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز