خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

ضعف در تجاری‌سازی چالش اصلی پژوهش و فناوری لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۳۶۹

استاندار لرستان گفت: چالش اصلی پژوهشگران و فناوران استان لرستان ضعف در تجاری‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت:چالش اصلی این فناوران و پژوهشگران این است که نمی‌توانند دستاوردهای خود را تجاری‌سازی کنند و لازم است که این دستاوردها طی جلسه‌ای با ادارات و دستگاه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا چالش های آنها نیز شناسایی و رفع شود.

وی با بیان اینکه بازدید از نمایشگاه امروز امیدوارکننده بود، ادامه داد: باید تسهیلات بانکی و اعتبارات مورد نیاز در اختیار این واحدها قرار بگیرد تا بتوانند وارد بازار شوند و تجاری سازی شوند.

وی افزود:امروزه پژوهش نوعی سرمایه‌گذاری استراتژیک در کشور محسوب می‌شود و در استان لرستان نیز باید به این شکل به پژوهش نگریسته شود.

استاندار لرستان ادامه داد: ما در اول راه توسعه هستیم و از آنجا که پژوهش می‌تواند هزینه های توسعه را کم کند، باید زیر ساخت‌های پژوهش در استان فراهم شود.

بازوند عنوان کرد: توسعه پایدار در سایه پژوهش و فناوری ایجاد می‌شود و در غیر این صورت نمی‌توانیم به توسعه پایدار دست یابیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه گام‌های بزرگی در حوزه پژوهش استان برداشته شده و طی هفته آینده نیز جلسه ای در این زمینه برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز