خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان:

کاهش آمارجانباختگان برق گرفتگی در 6 ماهه اول سالجاری

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۵۸۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: آمار جان باختگان برق گرفتگی در 6 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حمید رضا نظیفی ظهر روز شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: آمار جان باختگان برق گرفتگی در 6 ماهه اول امسال 6 نفر مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 50 درصد کاهش داشته است.

عضو شورای قضایی استان همچنین با اشاره به اینکه جان باختگان 6 ماهه نخست امسال همگی مرد بوده اند، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال گذشته نیز 10 مرد و 2 زن بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

حمید رضا نظیفی بیان کرد: کل آمار جان باختگان برق گرفتگی سال 1394 تعداد 23 نفر بوده است که شامل 2 نفر زن و 21 نفر مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خاطر نشان کرد: خطر برق گرفتگی در بدن مرطوب یک میلیون بار بیشتر از بدن خشک است و کسانی که با برق سر و کار دارند باید دمپایی یا کفش هایی با عایق خشک بپوشند و سعی کنند هیچ قسمتی از بدن شان به طور مستقیم با زمین در تماس نباشد. با دست مرطوب و خیس به کلید، پریز و وسایل برقی دست نزنند و هنگام نظافت مراقب باشند تا آب به تجهیزات برقی و کنتور پاشیده نشود. 

وی افزود: خطرناک ترین حالت برق گرفتگی زمانی است که جریان برق از یک دست وارد و از دست دیگر خارج شود. در این هنگام جریان برق از قلب و ریه گذشته و می تواند باعث از کار افتادن این اعضاء و در نهایت منجر به مرگ شود. 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان برق‌ گرفتگی را ناشی از استفاده غیر اصولی از برق دانست و خواستار توجه نسبت به مباحث ایمنی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز