خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به میزبانی لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۷۲۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: چهاردهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مرداد سال آینده در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان با اعلام این مطلب افزود: این جشنواره در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و خط تحریری و در دو سطح غیررقابتی و مسابقه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی موضوعات این جشنواره را سبک زندگی ایرانی با رویکرد شعار سال مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) و با الهام از آموزه های رضوی، احادیث و روایات حضرت‌امام رضا(ع)، اشعار و دل نوشته‌های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ‌رضوی و روایات منقول از حضرات معصومین (ع) در مورد حضرت رضا(ع) اعلام کرد.

وی ادامه داد: بخش ویژه اساتید (غیر رقابتی) شامل موضوعات جشنواره و با دعوت از اساتید برجسته خوشنویسی جهت ارسال آثار به منظور شرکت در نمایشگاه برگزار می شود و بخش مسابقه (رقابتی) شامل موضوعات جشنواره است که سایر هنرمندان خوشنویس می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیر خانه در این بخش شرکت نمایند.

حنان افزود: هر هنرمند خوشنویس می‌تواند حداکثر سه اثر به آدرس lorestan.shamstoos.ir ارسال نماید و تاریخ آفرینش آثار باید سال های 95 یا 96 باشد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ی ملی خوشنویسی رضوی به داوری این دوره از جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: داوری در دو مرحله صورت خواهد گرفت و ابتدا آثاری که تصویرشان در مرحله اولیه انتخاب می‌شود به دور دوم داوری راه خواهند یافت.

حنان اضافه کرد: پس از انجام داوری مرحله اول، به صاحبان آثار منتخب اطلاع‌رسانی خواهد شد تا اصل آثار را برای گزینش نهایی و شرکت در نمایشگاه به دبیر خانه ارسال کنند.

وی گفت: اسامی هیات داوران جشنواره نیز پس ازتایید معاونت مرتبط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،از طریق زیر پورتال شمس توس لرستان اعلام خواهد شد.

لرستان پیش از این میزبان جشنواره های آواها و نواها، نماهنگ و تولیدات تلویزیونی رضوی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز