خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان مطرح کرد:

آغاز مسابقات ملی مهارت از اول آبان امسال در لرستان

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: مسابقات ملی مهارت در لرستان همزمان با سراسر کشور اول و دوم آبان سال‌جاری برگزار می‌شود.

رحمان قلاوند روز سه شنبه در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان لرستان افزود: امر مهمی هر سال و هر دو سال در ساسر دنیا بین جوانان برگزار می‌شود و هدف آن قرارگیری در مسیر مهارت و توانمندی است و در این راستا هفدهمین مسابقات المپیاد ملی مهارت به طور رسمی از اول آبان ماه در لرستان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان جهانی مهارت این سازمان در کنار وظایف ترویجی یکی از کارهایی که هر دو سال انجام می‌دهد رنکینگ و درجه بندی کشورهای عضو است برای مهارت.

قلاوند تصریح کرد: ایران در سال یک دوره کوتاه درسال 1354 عضو سازمان ملی مهارت شد و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مجددا در سال 2000 میلادی عضو این سازمان شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 44 مسابقه مهارت در دنیا برگزار شده است و امسال نیز هفدهمین مرحله ملی آن در ایران برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری استان لرستان میتوان جوانان را به حضور در این مسابقات ترغیب کرد.

وی با انتقاد از برخی مشکلات پیش روی این مسابقات از جمله نحوه برگزاری آزمون، عدم اطلاع رسانی گسترده و ... افزود: این مسابقات در ناملایمات ناشی از بیکاری تاثیر دارد.

تشکیل دبیر خانه المپیاد دائمی مسابقات ملی مهارت در لرستان

مدیر کل  فنی و حرفه‌ای استان لرستان افزود: برای اینکه این مسابقات فقط به صورت مقطعی مورد توجه قرار نگیرد دبیر خانه دائمی مسابقات ملی مهارت در استان لرستان تشکیل شده است و این دبیرخانه با بررسی نقاط ضعف و قوت المپیاد در هرچه بهتر برگزاری این مسابقات برای آینده تلاش می‌کند.

به گفته وی شرکت کنندگان در این مسابقات نماینده واقعی آموزش‌های ما هستند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان افزود:  در استان از بیکاری و سطح پایین اشتغال به شدت در رنج هستیم و به رغم کمبود امکانات جوانان لرستانی در المپیادهای ملی مدال های طلا را کسب می‌کنند.

قلاوند افزود: در استان لرستان برای اینکه بتوانیم در مسابقات کشوری شرکت کنیم ابتدا در سطح شهرستان‌ها این مسابقات برگزار می‌شود و برگزیدگان استان با یک پوشش تقویتی برای حضور در مسابقات ملی آماده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: استان لرستان در مسابقات ملی مهارت در ده رشته شرکت می‌کنیم که بین حدود 700 شرکت کننده آزمون برگزار شده است و 10 نفر به عنوان برگزیدگان با کسب امتیاز بالاتر حضور دارند.

کد خبر : ۴۲۰۲۰۷