خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان انتقاد کرد:

پرداخت تسهیلات ازدواج باید در اولویت کاری بانک‌ها قرار گیرد

استاندار لرستان با انتقاد از عدم فعالیت بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج باید در اولویت کاری بانک‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان افزود: سهم زیادی از سپرده‌گذاری اشخاص حقیقی در بانک‌های خصوصی انباشته شده است و عملکرد بانک‌های خصوصی در نیمه اول سال جاری و تعهد 9 هزار و600 میلیارد ریالی آنها در سند اشتغال استان تاکنون مطلوب نبوده است.

وی اظهار داشت: بانک‌های خصوصی ظرفیت‌های اقتصادی استان را به سرمایه‌گذاران معرفی کنند.

استاندار لرستان تاکید کرد: بانک ملی امسال سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریالی برای ایجاد طرح توسعه پتروشیمی لرستان و شهرک پتروشیمی را در دستور کار قرار داده که مقدمات اجرایی این مهم در حال انجام است.

هوشنگ بازوند بیان کرد: بسیاری از مدیران استانی دستگاه‌های اداری بومی این استان هستند که این افراد باید با تلاش بیشتری در جهت رفع مشکلات اقتصادی استان فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به پایلوت بودن استان در اقتصاد مقاومتی عملکرد دولت در این استان به صورت مستمر رصد می‌شود لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در قبال فعالیت خود پاسخگو باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: بانک‌های استان در هفت ماهه اول سال جاری 850 میلیارد ریال تسهیلات ازداج پرداخت کرده‌اند که این مهم نسبت به تعهد 2 هزار 660 میلیارد ریال آنها برای سال جاری، مطلوب نیست.

علی هادی چگنی اظهار کرد: لرستان در سند آمایش سرزمینی جز پنج استان امن کشور محسوب شده است وصنعت در این استان به عنوان اولویت اول سرمایه‌گذاری مشخص شده است.

کد خبر : ۴۱۹۶۱۰