خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد:

مدیرعامل جاعل نشان استاندارد به 10 سال حبس محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۵۷۶

مدیرکل استاندارد لرستان از جعل نشان استاندارد در یک واحد تولیدی در استان لرستان و 10 سال حبس مدیر عامل واحد تولیدی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مرضیه قنبریان روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: بر اساس رای صادره در مهر ماه سال جاری، مدیرعامل یک واحد تولیدی در بروجرد به دلیل جعل نشان استاندارد، به حبس محکوم شد.
 
وی اظهار داشت: برای مدیر عامل واحد متخلف یاد شده، ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل استاندارد لرستان یادآورشد: این حکم در راستای اجرای تبصره ماده ۵۲۵ قانون تعزیرات اسلامی و شکایت این اداره کل، توسط دادگستری صادر شد.

مرضیه قنبریان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 261 مورد بازرسی از سطح بازار لرستان انجام شده است.

وی افزود : شعار روز جهانی استاندارد در سال جاری با عنوان 'استانداردها اعتمادساز هستند' است.

قنبریان ادامه داد : در راستای روز جهانی استاندارد در هفته جاری برنامه های دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، سخنرانی مدارس و مهدکودک‌ها ،اهدای‌خون، بازدید از 22 آزمایشگاه همکار استان و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در شهرستان ها اجرا می شود.

وی بیان کرد : در 6 ماه نخست سال جاری تاکنون 387 مورد بازدید از واحدهای تولیدی با مشارکت چهار شرکت بازرسی استان انجام شده است.

قنبریان گفت :همچنین 14 مورد بازدید از واحدهای تولیدی سیلندر پرکنی استان بازدید شده است.

به گفته قنبریان در حال حاضر از 12 تاسیسات سیلندر پرکنی استان تنها یک واحد دارای مجوز استاندارد است.

وی افزود: از واحدهای خدماتی شهربازی، زمین های بازی و سردخانه ها 238 مورد بازدید شده است.

وی اظهار کرد: از واحدهای انرژی مانند تولید قند ،گچ، سیمان بر نیز پنج مورد نمونه‌برداری انجام شده است.
 
18 دستگاه آسانسور از 12 دستگاه اجرایی و بانک های لرستان بازدید شده است

مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: از این مجموع تنها یک دستگاه دارای استاندارد است که دارای گواهی استاندارد نمی باشد.

وی ادامه داد: مشکلات این دستگاه ها به استانداری و معاون عمرانی استان ارائه شده است.

قنبریان گفت: همچنین از باسکول های ثابت همکف استان در 6 ماه نخست سال جاری 103 مورد آزمون دوره ای با همکاری آزمایشگاه همکار انجام شد.

وی افزود : استاندرد سازی فرآورده های نفتی با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی ،صنعت و معدن و استانداری در حال انجام می باشد و 11 مورد فرآیند کد گذاری این محصولات انجام شده است.

وی بیان کرد : همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 795 مورد آزمون از جایگاه های عرضه سوخت استان اجرا شد.

قنبریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از محصولات استاندارد و ارائه آموزش‌ها در این بخش گفت: رعایت استاندارد بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره است به همین خاطر نهادینه سازی فرهنگ استاندارد باید از سطح مدارس آغاز شود.
 
وی افزود: در اولین ماه سال تحصیلی جدید و با توجه به آغار هفته استاندارد، در راستای تبلیغ و اشاعه فرهنگ استاندارد، توسط کارشناسان اداره کل اهداف استانداردسازی و اهمیت رعایت استاندارد در بخش های مختلف زندگی برای دانش آموزان مقاطع مختلف استان لرستان با حضور در مدارس، تبیین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز