خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن لرستان؛

مشارکت و ثبت اطلاعات 12 هزار خانوار لرستانی در سرشماری اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۰۷۲

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن لرستان گفت: 12 هزار خانوار لرستانی در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده و اطلاعات خود را به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، علی هادی چگنی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: سهم مشارکت اینترنتی لرستان در سرشماری نفوس و مسکن 2.12 درصد بوده است. استان لرستان در حال حاضر در ثبت نام اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن رتبه 25 کشور را در اختیار دارد.

وی سهم مشارکت اینترنتی لرستان در سرشماری نفوس و مسکن را 2.12 درصد اعلام کرد و افزود: متوسط مشارکت اینترنتی کشوری سه درصد است و برخی استان ها تا پنج درصد نیز ثبت کرده اند. از مجموع 550 هزار خانوار لرستانی تاکنون 12 هزار خانوار ثبت اینترنتی انجام داده است.

علی هادی چگنی افزود: در حال حاضر 40 درصد جمعیت استان لرستان در روستاها ساکن هستند و 2 هزار و 800 روستا در سطح استان وجود دارد که 370 روستا از این تعداد دارای زیرساخت اینترنتی می باشند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن با همکاری آموزش و پرورش یادداشت هایی خطاب به والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام اینترنتی و ارائه کد رهگیری به مدارس برای ارسال به دبیرخانه سرشماری نفوس و مسکن تهیه شده است. پایه و اساس هرگونه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری دقیق داشتن آمار و اطلاعات صحیح است.

چگنی با اشاره به اینکه سرشماری سال ۹۵ هشتمین سرشماری است که در کشور انجام می‌شود، بیان داشت: آمارگیری و سرشماری طی سال‌جاری برای اولین بار به صورت اینترنتی انجام می‌شود و در صورتی که افراد به صورت اینترنتی اطلاعات خود را ثبت کنند آمار و اطلاعات ارائه شده دقیق‌تر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با تاکید بر اینکه اطلاعات داده شده در سرشماری محرمانه هستند، افزود: در فرم‌های سرشماری هیچ سوالی در رابطه با سطح درآمد خانوار ذکر نشده و این موضوع هیچ ارتباطی با یارانه افراد ندارد.  

چگنی با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران به هزار نفر از کسانی که به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت نام کرده‌اند به قید قرعه جایزه یک میلیونی اهدا می‌کند، افزود: همچنین به تمام خانواری که به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت نام کنند یک تا دو گیگ اینترنت رایگان داده خواهد شد.   دهیارهایی که در زمینه سرشماری خوب کار کنند کتبا مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه بعضی روستاهای لرستان فاقد اینترنت هستند، افزود: در روستاهای فاقد اینترنت فرم‌های سرشماری که توسط اداره پست چاپ شده توزیع خواهند شد.   پیش بینی می‌شود تا آخر هفته جهشی در سرشماری اینترنتی استان لرستان صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز