خبرگزاری کار ایران

جسد پیدا شده در دریاچه گهر دورود شناسایی شد

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از شناسایی شدن جسد پیدا شده در دریاچه گهر دورود توسط خانواده وی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید رضا نظیفی ظهر روز پنجشنبه با اعلام این مطلب در شهرستان دورود افزود: با معایناتی که بر روی جسد کشف شده در دریاچه گهر صورت گرفت مشخص شد این جسد حدود 9 سال قبل دچار غرق شدگی شده است.

وی بیان داشت: جسد با توجه به شرایط اقلیمی منطقه دچار پدیده‌ای بنام صابونی شدن شده بود که به همین دلیل دچار فساد نعشی نشده و کاملا توسط خانواده وی قابل شناسایی بود.

وی درباره علت فوت متوفی اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچگونه علائم ضرب و جرحی بر روی جسد مشاهده نشد و با توجه به اینکه جسد در درون دریاچه کشف شده علت فوت غرق شدگی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:جسد مذکور صبح امروز به خانواده وی تحویل داده شد.

حمید رضا نظیفی با اشاره به انجام معاینات و بررسی‌های پزشکی قانونی لرستان در مورد جسد پیدا شده در دریاچه گهر اظهار داشت: جسدی که ما معاینه کردیم مربوط  به فردی بوده که ۹ سال پیش در دریاچه گهر دورود غرق شده است و برای اطمینان بیشتر معاینات DNA نیز بر روی جسد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به خاطر شرایط اقلیمی حاکم بر دریاچه گهر پدیده‌ای موسوم به پدیده «صابونی شدن جسد» برای جنازه ایجاد شده که از فساد نعشی جسد جلوگیری می‌کند گفت: به خاطر همین موضوع ما توانستیم جسد را با توجه به شواهد ظاهری و لباس زیری که به تن داشت شناسایی کنیم.

نظیفی با بیان اینکه با توجه به اینکه این جسد کاملا از لحاظ ظاهری حفظ شده بود و بر اساس بررسی های صورت گرفته هیچ گونه علائم ضرب و جرح و جنایتی بر روی جسد مشاهده نشد گفت: با توجه به  شواهد موجود علت فوت نیز غرق شدگی اعلام شد.

گفتنی است روز دوشنبه وزش باد شدید در گهر باعث ایجاد موج در دریاچه می‌شود که با تکان خوردن جنازه‌ای که 9 سال در زیر آب بوده باعث بالا آمدن آن می‌شود.

کد خبر : ۴۱۲۹۴۷