خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن لرستان:

سوم تا بیست و چهارم اجرای سرشماری اینترنتی در لرستان

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن لرستان گفت: سوم تا 24 مهر زمان اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی هادی چگنی روز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان افزود: همچنین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 همزمان با سراسر کشور از 25 مهر تا 25 آبان‌ماه در لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 934 نفر عوامل اجرایی سرشماری در استان هستند، افزود: از این تعداد ۵۵۰ نفر مامور سرشماری، ۸۷ نفر کارشناس فنی، ۱۵ نفر معاون فنی و آموزشی، ۱۲ نفر کارشناس آیتی، ۹ نفر کارشناس، 184 نفر راننده و ۷۷ نفر نیز سایر رده‌ها هستند.

 وی اظهار کرد: ماموران سرشماری انتخاب شده افرادی بودند که به صورت تمایلی ثبت‌نام کرده‌اند و در نهایت ۵۵۰ نفر از این افراد انتخاب شده است.

اجرای سرشماری ربطی به یارانه‌ها و اعمال آن برای خانوارها ندارد

هادی چگنی تصریح کرد: در هر سرشماری آمار و اطلاعات اخذ شده نقش اساسی دارد و ریاست جمهوری کشور نیز درباره امنیت سرشماری تاکید فراوانی کرده است.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و اعمال آن در یارانه‌ها به هیچ وجه در این‌گونه سرشماری‌ها مطرح نیست، اظهار کرد: اطلاعات ثبت شده مردم  کاملا محرمانه بوده و به هیچ وجه در نهادهای دیگر ارائه نمی‌شود.

چگنی تصریح کرد: سرشماری برای اولین بار به دو روش اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهر و به صورت حضوری و مصاحبه مستقیم از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان انجام می‌شود.

وی با اشاره دو مرحله‌ای بودن اجرای سرشماری نفوس و مسکن تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن کامل‌ترین و مؤثرترین روش گردآوری اطلاعات و آمار است که در فرآیند سرشماری همه اعضا با همه ویژگی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

چگنی با اشاره به اهمیت آمارگیری درست و ثبت اطلاعات دقیق گفت: آمار و اطلاعات در هر کشور مبنای تصمیم‌گیری و مهم‌ترین ابزار برای ارزیابی گذشته و حال و برنامه‌ریزی برای آینده است.

حتی المقدور مردم به صورت اینترنتی اطلاعات آماری خود را ارائه دهند

 وی با بیان اینکه جوایز و طرح‌های تشویقی برای ثبت اینترنتی آمار در نظر گرفته شده است، افزود: جوایزی به قید قرعه تا یک میلیون تومان برای کسانی‌که اطلاعات آماری خود را به صورت اینترنتی وارد سیستم کنند،اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: سرشماری جامع و مطلوب، زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی با کیفیت و اثرگذار را برای مسئولان مربوطه فراهم می‌کند. در ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی پس از انجام مراحل از طریق سامانه آمار و ثبت اطلاعات، کد رهگیری به هر خانوار تعلق می‌گیرد.

چگنی خواستار ترغیب افراد به ثبت‌نام اینترنتی در امر سرشماری نفوس و مسکن شد و گفت: امیدواریم مشارکت مردم در ثبت‌نام اینترنتی بالا بوده و مردم از این روش استقبال کنند.

وی اظهار کرد: آمار و اطلاعات درست رکن اساسی توسعه و توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و کشور است در غیر این صورت قطعاً برنامه‌ریزی درست نخواهد بود و نابسامانی بوجود می‌آید و هر جایی که قرار داریم نمی‌توانیم به نحو مطلوب خدمت‌رسانی کنیم لذا همه مسئولان و عموم مردم باید اهتمام جدی در اجرای درست این طرح ملی داشته باشند.

وی به نحوه برگزاری سرشماری نفوس و مسکن طی سنوات قبل در کشور اشاره کرد و گفت: سرشماری سال ۹۵ مبنای اختصاص اعتبارات استانی تا یک‌دهه دیگر است لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از تمامی دست اندرکاران و مدیران اجرایی خواست با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در بحث اجرای سرشماری با دقت فراوان و جدیت ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد: اطلاعات داده شده توسط خانواده‌ها باید صحیح باشد و در صورتی‌که اطلاعات داده شده صحیح نباشد ما به هدف خود نخواهیم رسید.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن لرستان با اشاره به اینکه تا سال ۸۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور هر ۱۰ سال صورت گرفته است، گفت: سرشماری نفوس و مسکن از سال ۸۵ به بعد هر پنج سال یک بار انجام شده و بعد از سرشماری سال ۹۵ نیز مجدد به ۱۰ سال یک بار باز خواهد گشت.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به صورت اینترنتی از سوم مهرماه تا ۲۴ مهرماه به سامانه www.sarshomari۹۵.ir مراجعه کنند، گفت: در مرحله دوم افراد می‌توانند از تاریخ ۲۵ مهر ماه تا ۲۵ آبان ماه توسط ماموران در سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن لرستان بیان کرد: درصورتی که افراد به صورت اینترنتی در سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده باشند کافی بوده که کد دهگیری خود را به مامورآمارگیری بدهند.

ثبت اطلاعات آماری لرستانیها توسط 550 نفر آمارگیر

هادی چگنی عنوان کرد: بالغ بر ۵۵۰ نفر آمارگیر با تبلت مراجعه حضوری به درب منازل خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اطلاعات کسب شده از افراد اطلاعات دقیق و کاملی است، افزود: اطلاعات کسب شده مبنای برنامه‌ریزی قرار خواهد گرفت.

چگنی با اشاره به اینکه اول مهرماه با بازگشایی مدارس می‌توان در رابطه با سرشماری از طریق اولیا و دانش آموزان اطلاع‌رسانی کرد، گفت: صدا و سیما و رسانه‌های استان استان نیز  اطلاع‌رسانی کافی و دقیق را از سرشماری اینترنتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس ستاد سرشماری در استان لرستان استاندار لرستان است، اضافه کرد: زنگ سرشماری سوم مهرماه سال‌جاری توسط استاندار لرستان نواخته خواهد شد.

کد خبر : ۴۱۲۹۴۲