خبرگزاری کار ایران

چگنی خبر داد:

سرشماری نفوس و مسکن توسط ۹۳۲ نفر در لرستان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۲۷۳

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن لرستان گفت: طرح سرشماری نفوس و مسکن توسط ۹۳۲ نفر عوامل اجرایی در لرستان انجام می‌شود.

 علی هادی چگنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد با بیان اینکه ۹۳۲ نفر عوامل اجرایی سرشماری در استان هستند، افزود: از این تعداد ۵۵۰ نفر مامور سرشماری، ۸۷ نفر کارشناس فنی، ۱۵ نفر معاون فنی و آموزشی، ۱۲ نفر کارشناس آیتی، ۹ نفر کارشناس، ۱۸۲ نفر راننده و ۷۷ نفر نیز سایر رده ها هستند.

وی اظهار داشت: ماموران سرشماری انتخاب شده افرادی بودند که به صورت تمایلی ثبت‌نام کرده‌اند و در نهایت ۵۵۰ نفر از این افراد انتخاب شده است. 

هادی چگنی تصریح کرد: در هر سرشماری آمار و اطلاعات اخذ شده نقش اساسی دارد و ریاست جمهوری کشور نیز در رابطه با امنیت سرشماری تاکید فراوانی کرده است.

وی اظهار داشت: اطلاعات داده شده توسط خانواده ها باید صحیح باشد و در صورتی که اطلاعات داده شده صحیح نباشد ما به هدف خود نخواهیم رسید.
 
هادی چگنی با تاکید بر اینکه سرشماری سال ۹۵ از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: سرشماری سال ۹۵ اولین سرشماری در ایران است که به صورت اینترنتی و رایانه ایی انجام می شود.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن لرستان با اشاره به اینکه تا سال ۸۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور هر ۱۰ سال صورت گرفته است، گفت: سرشماری نفوس و مسکن از سال ۸۵ به بعد هر پنج سال یک بار انجام شده و بعد از سرشماری سال ۹۵ نیز مجدد به ۱۰ سال یک بار باز خواهد گشت.
 
 وی با اشاره به اینکه در مرحله اول خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به صورت اینترنتی از سوم مهرماه تا ۲۴ مهرماه به سامانه www.sarshomari۹۵.ir مراجعه کنند، گفت: در مرحله دوم افراد می‌توانند از تاریخ ۲۵ مهر ماه تا ۲۵ آبان ماه توسط ماموران در سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن لرستان بیان داشت: درصورتی که افراد به صورت اینترنتی در سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده باشند کافی بوده که کد دهگیری خود را به مامورآمارگیری بدهند.

هادی چگنی عنوان کرد: بالغ بر ۵۵۰ نفر آمارگیر با تبلت مراجعه حضوری به درب منازل خواهند داشت.
 

وی با بیان اینکه اطلاعات کسب شده از افراد اطلاعات دقیق و کاملی است، افزود: اطلاعات کسب شده مبنای برنامه‌ریزی قرار خواهد گرفت.

هادی چگنی با اشاره به اینکه اول مهرماه با بازگشایی مدارس می‌توان در رابطه با سرشماری از طریق اولیا و دانش آموزان اطلاع‌رسانی کرد، گفت: صدا و سیما و رسانه‌های استان استان نیز  اطلاع‌رسانی کافی و دقیق را از سرشماری اینترنتی داشته باشد.

 هادی چگنی با بیان اینکه رئیس ستاد سرشماری در استان لرستان استاندار لرستان است، اضافه کرد: زنگ سرشماری سوم مهرماه سال‌جاری توسط استاندار لرستان نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز