خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی لرستان مطرح کرد:

پرداخت حقوق مستمری بهزیستی به بیش از 5 هزار زن لرستانی

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۴۰۲

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: در حال حاضر 5 هزار و 613 زن سرپرست خانوار لرستانی حقوق مستمری بهزیستی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، اسدالله حیدری ظهر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده لرستان افزود: همچنین یکهزار و 700 زن سرپرست شهری و یکهزار و 670 زن روستایی از خدمات بیمه‌ای استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز  30 میلیارد ریال برای سرمایه کار زنان سرپرست خانوار به استان اختصاص یافت که این میزان از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: همچنین امسال برای نخستین‌بار در قالب طرح مالی خرد بهزیستی، تسهیلات به 500 زن سرپرست خانوار اعطا می شود.

اسدالله حیدری با اشاره به اینکه حدود 50 هزار زن سرپرست خانوار در لرستان شناسایی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر پنج هزار و 613 زن سرپرست خانوار، مستمری بهزیستی لرستان دریافت می کنند.

افزایش آسیب های اجتماعی زنان

وی افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با چالش های جدی مواجه بوده چرا که عمده این افراد بی سواد و فاقد مهارت هستند.

حیدری تاکید کرد: زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش بوده و این در شرایطی است که سهم زنان سرپرست خانوار از فرصت های جامعه کم است.

وی با بیان اینکه سهم زنان سرپرست خانوار از تسهیلات ارزان قیمت دقیق و قابل توجه نیست، گفت: افزایش ارجاع کودکان به شیرخوارگاهها بیانگر افزایش آسیب های زنان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: زنان سرپرست خانوار توانایی دریافت تسهیلات ندارند چرا که معرفی ضامن معتبر برای این افراد کار دشواری بوده و اعتماد اجتماعی نسبت به این قشر پایین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز