خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

افتتاح چندین طرح تعاونی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در هفته تعاون پنج طرح تعاونی با اعتبار 45 ملیلیارد ریال با اشتغالزایی 45 نفر به بهره‌برداری می‌رسد. .

به گزارش ظهر روز پنج شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال 170 میلیارد ریال از طریق بانک‌ها به تعاونی‌های استان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 286 تعاونی استان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند،افزود: در این راستا 88 طرح تعاونی امسال به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی افزود: واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی لرستان با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستند که برخی نیازمند سرمایه در گردش بوده که برای رفع مشکل از طریق بانک‌های عامل استان در حال پیگیری است.

آشتاب با اشاره به اینکه حضور بازرسان به صورت مستمر با هدف ارتقای سلامت و بهداشت محیط‌های کارگری و ایمنی  انجام می‌شود، اظهار کرد: در این راستا  32 هزار و 708 مورد بازرسی در محل از واحدهای تولیدی وصنعتی استان در سه سال اخیرانجام شده است.

وی تاکید کرد: در این زمینه نیز به دنبال راه‌اندازی سیستم خود نظارتی در واحدهای کارگری 25 نفر به بالا هستیم.

آشتاب اظهار کرد: در حوزه رسیدگی به شکایت‌های کارگری و کارفرمایی استان هشت هزار و 426 مورد رسیدگی ثبت شده که در این زمینه نیز تلاش زیادی برای ادامه فعالت و بهره‌مندی از حقوق کارگران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه آموزش کارگران در محیط‌های صنعتی و تولیدی استان 22 هزارو 792 نفر ساعت آموزش توسط کارشناسان اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان انجام شده است

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان بیان کرد: سند اقتصاد مقاومتی و اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات تهیه شده و طی پنج مرحله و به صورت میدانی مورد ویرایش کارشناسان مختلف قرارگرفته است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: در راه‌اندازی تشکلات کارگری و کارفرمایی نیز 239 مورد تشکل کارگری و 53 مورد نیز کارفرمایی در سه سال عمر دولت یازدهم در این اداره کل به ثبت رسیده است.

به گفته وی در هفنه دولت ساختمان‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های رومشکان، دلفان وکوهدشت و ورزشگاه کارگران بروجرد با اعتباری در حدود 25 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

آشتاب با اشاره به تعطیلی کارخانه پارسیلون بیان کرد: این کارخانه 123 نیروی رسمی و 307 نیروی قراردادی کوتاه و بلند مدت داشته که تمامی نیروهای قراردادی آن اخراج شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: براساس آخرین سرشماری مرکزآمار ایران لرستان در سال 93 با 14.9 درصد در رتبه اول بیکاری قرار داشته ولی در سال 94 با 13.3 درصد رتبه بیکاری استان به پنجم کشور رسیده است.

آشتاب بیان کرد: فاز چهارم کارخانه سیمان دورود نیز در آینده احداث شده و بسیاری از مشکلات این کارخانه حل خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان در این سفر نیز با توجه به ظرفیت‌های روستایی استان اجرای طرح تکاپو با اعتیار 110 میلیارد ریال مورد تصویب قرار گرفته که در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

آشتاب بیان کرد: در سه سال فعالیت دولت تدبیر وامید در لرستان 2 هزار و 165 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

کد خبر : ۴۰۶۹۳۶