خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان مطرح کرد:

افتتاح بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۵۷۵

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در راستای اجرای طرح های سیاست اقتصاد مقاومتی 14 مهر سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، خسرو عزیزی در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران لرستان افزود: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در این دانشگاه 12 مترمربع است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی این دانشگاه قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 9.3 مترمربع بود که هم اکنون به 12 متر مربع رسیده است در حالی که استاندارد این سرانه بین 10 تا 15 مترمربع است.

عزیزی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی این دانشگاه در دولت تدبیر و امید گفت: در سال گذشته کتابخانه مرکزی با سه هزار و 200 مترمربع و خوابگاه حضرت رقیه (س) با سه هزار و 200 متر مربع افتتاح شد.

وی افزود:درحال حاضر خوابگاه های خواهران این دانشگاه دارای ظرفیت خالی هستند.

عزیزی با بیان اینکه در بحث خوابگاه خواهران 300 تخت ظرفیت خالی داریم، افزود: در بخش خوابگاه برادران دانشگاه لرستان با کمبود مواجه است که درصورت تمایل بخش خصوصی زمین برای ساخت خوابگاه دانشجویی برادران را به آنها واگذار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد : توسعه فاز سوم دانشکده علوم پایه با حدود چهار هزار متر مربع در دست اقدام است و ساخت این ساختمان تا الان حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عزیزی بیان کرد: همچنین بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی این دانشگاه که از طرح های اقتصاد مقاومتی است در 14 مهر سال جاری افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان همچنین گفت:در حال حاضر دانشگاه لرستان در رتبه 37 از بین 190 دانشگاه کشور قرار دارد.

وی اظهار کرد : در حال حاضر 10 پروفسور در دانشگاه لرستان فعالیت دارد و در سال جاری حدود 9 هزار و 170 دانشجو دانشگاه لرستان پذیرش خواهد شد.

گفتنی است ، در دانشگاه لرستان 264 هیات علمی وجود دارد که این تعداد نسبت به سال قبل رشدی 25 درصدی داشته است.

پذیرش 9 دانشجوی جدید در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان از پذیرش ۹ هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

بخسرو عزیزی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی سوق داده شوند، اظهار کرد: دانشگاه‌هایی که به سمت مهارت‌آفرینی و کارآفرینی سوق داده نشوند با خطر انقراض مواجه خواهند شد.

وی بیان داشت: یکی از برنامه هایی که هیات امنای دانشگاه به ما محول کرده، تدوین برنامه راهبردی افق ۱۰ ساله است.

سرانه فضای آموزشی دانشگاه لرستان ۱۲ مترمربع است

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در نوزدهم مردادماه امسال مقرر شد که در کمیسیون دائمی هیئت امنا برنامه راهبردی افق ۱۰ ساله نهایی شود، گفت: برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در افق ۱۰ ساله براساس آمایش آموزش عالی منطقه در استان تدوین شده است.

عزیزی بیان کرد: کارآفرین شدن دانشگاه ها می‌تواند برای پیشبرد امور در دانشگاه لرستان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه لرستان با مشکل سخت‌افزاری مواجه‌ هستیم، افزود:این مشکل به گونه‌ای است که سرانه فضای آموزشی ما قبل از دولت تدبیر و امید ۹.۳ متر مربع بود که هم اکنون این رقم به ۱۲ متر مربع رسیده است.

عزیزی با بیان اینکه در بحث خوابگاه خواهران ظرفیت خالی در دانشگاه لرستان وجود دارد، اظهار داشت: در سال گذشته کتابخانه مرکزی با سه هزار و ۲۰۰ متر مربع و خوابگاه حضرت رقیه (س) با سه هزار و ۲۰۰ متر مربع با حضور معاون وزیر علوم افتتاح شد.

بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی افتتاح می شود

وی با بیان اینکه در بحث خوابگاه خواهران  ۳۰۰ تخت ظرفیت خالی داریم، افزود: در رابطه با خوابگاه برادران دانشگاه لرستان با کمبود خوابگاه مواجه‌هستیم و درصورت تمایل بخش خصوصی  زمین برای ساخت خوابگاه دانشجویی برادران را به آنها واگذار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه توسعه فاز سوم دانشکده علوم پایه با متراژی حدود چهار هزار متر مربع در دست اقدام است، گفت: ساخت این ساختمان تا الان حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عزیزی اظهار داشت: بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی که در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی است در ۱۴ مهر سال جاری افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان به افتتاح شدن مرکز «آپا» در دانشگاه لرستان در هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: مرکز آپا با هدف آگاهی رسانی و پشتیبانی اینترنتی در بحث  امنیت اینترنتی می تواند به دانشگاه کمک کند.

عزیزی با بیان اینکه دانشگاه  محور توسعه و محل تولید علم است، تصریح کرد: محور اصلی توسعه هر جامعه ایی دانشگاه آن جامعه است که در خدمت بحث اقتصاد مقاومتی بوده و خواهد بود.

حضور 10 پروفسور در دانشگاه لرستان

وی با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید شش  پروفسور در دانشگاه لرستان حضور داشته است، گفت: در حال حاضر ۱۰ پروفسور در دانشگاه لرستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشگاه لرستان قبل از دولت تدبیر و امید ۲۱ دانشیار داشته و در حال حاضر ۵۶ دانشیار در دانشگاه لرستان حضور دارند، عنوان کرد: این امر نشان دهنده این است که دانشگاه در زمینه سطح ارتقاء علمی پیشرفت خوبی داشته است.

عزیزی اضافه کرد: دانشگاه لرستان در حال حاضر در رنکینگ دانشگاه ها از بین ۱۹۰ دانشگاه کشور رتبه 37 را دارد.

وی به جذب دانشجو رشته باستان شناسی در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: دانشگاه لرستان در رشته مکانیک که یکی از رشته های فنی و مهندسی است   مهرماه سال جاری  دانشجو می پذیرد.

رئیس دانشگاه لرستان  تصریح کرد: نبود رشته مکانیک در دانشکده فنی و مهندسی یک نقص بود  که طی سال جاری با جذب دانشجو این نقص نیز رفع خواهد شد.

عزیزی در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه در سال جاری حدود ۹ هزار و ۱۷۰ دانشجو دانشگاه لرستان پذیرش خواهد داشت، گفت: از این تعداد هزار و ۸۰۰ دانشجو در مراکز اقماری استان تحصیل می کنند.

وی بیان داشت: در دانشگاه لرستان ۲۶۴ هیات علمی وجود دارد که این تعداد نسبت به سال قبل رشدی ۲۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز