خبرگزاری کار ایران

بازوند مطرح کرد:

ایجاد اشتغال برای بیش از چهار هزار نفر در هفته دولت در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۵۱۷

استاندار لرستان گفت: در هفته دولت امسال 968 طرح به بهره‌برداری رسید که با اجرای این طرح‌ها برای چهار هزار و 12 نفر شغل ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، افزود: اعتبار تکمیل این طرح‌ها مبلغ 10 هزار و 300 ملیارد ریال است که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی در استان صورت گرفت، اظهار داشت: تلاش برای مقصد کردن گردشگری لرستان و سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریال در این زمینه یکی از این اقدامات است که برای این امر دولت به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد و باید بخش‌خصوصی نیز فعال شود.

وی درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت در لرستان افزود: طبق نظرسنجی انجام شده 85 درصد مردم اعلام رضایت‌مندی خود را از این طرح اعلام داشتند.

بازوند اظهار داشت: با توجه به مشکلات فراوان در حوزه‌شهری و مناسب نبودن شرایط اقتصادی مردم، شهروندان دچار زندگی «کمی» شده‌اند که این امر هزینه‌های زندگی را افزایش می‌دهد.

استاندار لرستان با اشاره به پایلوت‌شدن لرستان بین 14 استان کمتر توسعه یافته، گفت: پرچمدار اقتصاد مقاومتی در کشور مقام معظم رهبری بوده که در استان طی این برنامه 2 ساله باید 90 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گزاری کرده که با کمک‌های همیشگی مردمی این مهم دور از دسترس نیست.

استاندار لرستان درباره اقدامات انجام شده در حوزه آب اظهار داشت: تاکنون برای استفاده از این ظرفیت سدهای ایوشان، مروک و حوضیان به بهره‌برداری رسیده و سد مخمل‌کوه و زیبامحمد تیز در حال اجرا هستند.

وی اظهار کرد: دو هزار و 500 کیلومتر رودخانه و آبراه در این استان وجود دارد که این ظرفیت عظیم می‌تواند قزل‌آلای ایران را تامین کند.

استاندار لرستان گفت: 44 درصد از آب سد کرخه سهم استان لرستان است که در صورت اختصاص این میزان آب می‌توانیم 25 هزار شغل ایجاد کنیم.

به گفته بازوند در حوزه کشاورزی زمین آبی کمتر از میانگین کشوری داریم ولی لرستان دارای خاک مرطوبی است لذا می‌توان استان را به سمت کشاورزی صنعتی سوق داد.

استاندار لرستان افزود: در بخش صادرات غیرنفتی در پایان سال 94 نسبت به سال 92 حدود 103 درصد رشد صادرات غیرنفتی داشتیم.

وی افزود: در حوزه آبرسانی به روستاها 184 روستا بالای 20 خانوار بدون آب بودند که طول فعالیت دولت تدبیر و امید به 48 روستا رسیده است.

وی بیان کرد: استان لرستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان، مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران بوده که در این زمینه باید تلاش زیادی شود.

به گفته وی لرستان یکی از استان‌هایی است که شاخص بیکاری و اقتصادی مناسبی نداشته لذا مجبور به پاسخ دادن به این مساله هستیم و با آسیب‌شناسی و تهیه اسناد سعی در رفع آن داریم.

ضرورت جذب سرمایه‌گذار در لرستان

 بازوند ادامه داد: لازمه تولید ثروت در استان، جذب سرمایه‌گذار بوده که باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه با ورود سرمایه‌گذاران تولید ،پول، خودباوری، فرهنگ کارو اشتغال فراهم می شود، گفت: باید تلاش شود سرمایه‌گذاران برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره و تعطیل در این استان ورود پیدا کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه نبود بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری و کارخانجات بزرگ یکی از مشکلات اساسی اقتصادی این استان است، گفت: کارخانه لاستیک در لرستان با 10 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری که 80 درصد آن سرمایه‌گذار و 20 درصد دیگر را دولت پرداخت کرده می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

وی گفت: اکنون پروژه برج‌های 2 قلو در این مکان با 180نفر اشتغال‌زایی و چهار هزار میلیارد و 30 میلیون ریال سرمایه‌گذاری فعال است.

بازوند با اشاره به روند رو به رشد آزاد راه‌ها در استان با وجود کاهش قیمت نفت در کشور گفت: دولت با کاهش قیمت نفت مواجه بوده اما با کمک قرارگاه خاتم این پروژه‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به کاهش تلفات 12درصدی در جاده‌های لرستان گفت: برای کاهش تصادفات در محورهای ارتباطی استان تلاش می‌شود تمامی جاده‌های استان تا پایان سال 96 چهار خطه یا اتوبان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز