خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افتتاح دفتر کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در شهرستان دورود

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت: دفتر کارگزاری رسمی تامین اجتماعی و دو طرح تعاونی در شهرستان دورود به بهره‌برداری رسید.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با اشاره به افتتاح طرح‌های تولیدی و تعاونی استان لرستان در هفته دولت افزود: دو طرح تولیدی تعاونی مجتمع شیشه و بلور زاگرس بلور و مجتمع تولید و بسته‌بندی دستمال کاغذی همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در شهرستان دورود افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: مجتمع تولید کننده شیشه و بلور زاگرس بلور با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: میزان مبلغ آورده اعضا تعاونی برای راه‌اندازی این مجتمع 8 میلیارد ریال میزان تسهیلات اعطاء شده 2 میلیارد ریال بوده است.

 آشتاب با بیان اینکه این طرح تولیدی و تعاونی برای 40 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغالزایی ایجاد کرده است، تاکید کرد: تعداد 10 نفر به صورت مستقیم و تعداد 30 نفر به صورت غیر مستقیم در این طرح تولیذی صاحب شغل شده‌اند.

وی ابا بیان اینکه این مجتمع در فضایی به مساحت 600 متر مربع احداث شده است، افزود: تسهیلات اعطاء شده به این شرکت از محل صندوق کار آفرینی امید تامین شده است.

آشتاب با اشاره به طرح تعاونی تولید و تهیه دستمال کاغذی اشاره کرد و اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای افتتاح این طرح مبلغ چهار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از این میزان سرمایه سه میلیارد ریال آورده اعضای سرمایه‌گذار و مبلغ  1 میلیارد ریال نیز تسهیلات قرض الحسنه صندوق امید بوده است.

وی افزود: این طرح تولیدی برای 10 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

تعاونی تولید دستمال کاغذی و واحد تولیدی محصولات بلوری و شیشه‌ای در شهرستان دورود است که با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال 50 نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم فراهم شده است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد ریال از منابع آورده شخصی و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اجرا شده‌اند.

شهرستان دورود با جمعیت 163 هزار نفر در شرق لرستان قرار گرفته و یکی از شهرهای صنعتی لرستان است.

آشتاب اظهار کرد: همچنین کارگزاری رسمی تامین اجتماعی شهرستان دورود نیز در پنجمین روز از هفته دولت افتتاح شد.

وی افزود: در آیین این افتتاحیه سید سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان، شهناز حمزه لویی مدیر کل تامین اجتماعی لرستان، فرماندار شهرستان دورود و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

شهرستان دورود با جمعیت 163 هزار نفر در شرق لرستان قرار گرفته و یکی از شهرهای صنعتی لرستان است.

کد خبر : ۴۰۵۱۰۸