خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی لرستان خبر داد؛

دستگیری زمین‌خوار میلیاردی در شهرستان خرم‌آباد

رئیس پلیس آگاهی لرستان از کشف یک فقره تصرف اراضی ملی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری متهم پرونده در شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سرهنگ عباس نظری ظهر شنبه با اعلام این مطلب افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در اراضی ملی اطراف شهرستان خرم آباد با قطع مقادیر زیادی درخت، اقدام به احداث بنا به مقدار ۵۰۰ هکتار کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و همکاری منابع طبیعی در محل حاضر و مشخص شد، فردی با قطع درختان و تخرب منابع ملی اقدام تصرف اراضی و احداث بنا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی لرستان با اشاره به اینکه متهم مورد نظر دستگیر شده است اظهار داشت: کارشناسان ارزش اراضی تصرفت شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بر آورد کردند.

سرهنگ نظری گفت: اراضی ملی از سرمایه های کشور و متعلق به بیت المال بوده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف غیر قانونی در این زمینه با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰  تماس حاصل کنند.

به گزارش ایلنا، اواسط ماه گذشته نیز یک فقره تصرف اراضی ملی به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان خرم آباد کشف شد و متهم پرونده نیز دستگیر شد.

هر چند عملکرد اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی لرستان در این ضمینه بسیار مثبت است اما  به نظر می رسد قطع اشجار و تصرف اراضی به صورت غیر قانونی موضوعی است که در حال باب شدن است، لذا تدبیر برای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از رخ دادن اینگونه حوادث نیز و قطع درختان موضوعی مهم بوده که همت و پیگیری ویژه مسئولان ذیربط را می طلبد.

درختان و اراضی ملی از سرمایه های کشور و متعلق به بیت المال است که بزه کاری در این حوزه صدمات و لطمه های جبران ناپذیری را بر پیکره طبیعت وارد می کند.

کد خبر : ۴۰۴۹۶۵