خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی با اعتبار 480 میلیارد ریال در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۴۴۰

مدیرعامل شرکت‌مخابرات استان‌لرستان گفت: همزمان با هفته‌دولت چندین پروژه مخابراتی با اعتبار بالغ بر 480 میلیارد ریال در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 هومان محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد با اعلام این مطلب افزود: این پروژه‌ها شامل سایت‌های 2G ،3G، فیبر نوری، کافو نوری و نصب لاین ترمینال در سراسر استان لرستان است.

وی اظهار داشت: همچنین همزمان با هفته دولت 484 روستای لرستان به اینترنت پرسرعت نسل چهار مجهز می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان افزود: برای تجهیز روستاهای استان به اینترنت پرسرعت نسل چهار 96 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تامین اعتبار شده است.

 وی با بیان اینکه ما در مخابرات استان مصمم هستیم هر جا مشکل ارتباطی در سطح استان وجود دارد برطرف کنیم، اظهار داشت: چون برخی از تجهیزات مربوط به بحث ارتباطات، از شرکت‌های خارجی تامین می شود لذا این تجهیزات تا بخواهد وارد کشور شود با تأخیر انجام می‌شود.

محمودی با بیان اینکه امروز بنای کار مخابرات بر روی سیستم‌های نرم افزاری و ارزش‌افزوده است، عنوان کرد: امروز برای هر کار کوچکی اگر از وسایل ارتباطی استفاده شود هزینه‌هایی ایاب و ذهاب کاهش پیدا می‌کند.

کسب رتبه دوم مخابرات لرستان در سطح کشور

وی بیان کرد: مجموعه مخابرات لرستان در بین 30 استان کشور در یکی از  شاخص‌ها رتبه دوم کشور را کسب کرد که این نشان از پیشتازی و توانمندی‌های استان در حوزه تلفن همراه، ثابت و اینترنت است.

محمودی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا امسال شش هزار خط تلفن ثابت در استان راه‌اندازی شود و در هر نقطه‌ای شهری که متقاضی تلفن ثابت باشد برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به هر نحو ممکن مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه تعرفه تلفن ثابت از یکم مردادماه افزایش‌یافته است، گفت: هزینه راه‌اندازی تلفن حدود 218 هزار تومان است و در صورت پرداخت نقدی تخفیف آن اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با ارزان‌تر شدن هزینه اینترنت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مخابرات استان وظیفه دارد تا زیرساخت‌ها را آماده نماید و در این رابطه در هر شهرک صنعتی و کارخانه‌های که نیازمند فیبر نوری باشد، مشکلی نخواهیم داشت و پس از نصب هزینه آن به‌صورت اقساط دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مسیر دوم فیبر نوری شهرستان سلسله از سمت خرم‌آباد انجام می‌شود، افزود: فراهم کردن زیرساخت سلسله به دلفان سال گذشته انجام شد و امسال در مسیر کوهدشت نیز برنامه‌هایی داریم که به‌زودی انجام می‌شود.

بدهی 60 میلیاردی مشترکان به مخابرات

محمودی با اشاره به بدهی 60 میلیارد ریالی مشترکان تلفن ثابت به مخابرات استان لرستان ، عنوان کرد: مخابرات استان تقریباً همین میزان از مشترکان تلفن همراه طلب دارد که از مردم تقاضا داریم بدهی خود را پرداخت کنند تا بتوانیم بسترهای ارتباطی جدیدی را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تلفن همراه کمپین‌های ویژه‌ای در بحث ADSL داریم که در مکالمات تخفیف داده می‌شود که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با بیان اینکه در سطح استان برای 400 هزار مشترک تلفن ثابت و 250 هزار مشترک تلفن همراه اول قبض صادر می‌شود، گفت: از آنجایی‌که مبلغ زیادی برای چاپ قبوض تلفن همراه و ثابت هزینه می‌شود (هزینه چاپ یک قبض 50 و توزیع 100 تومان) مردم می‌توانند با پرداخت هزینه قبض خود با سامانه 2000 برای کاهش اینگونه هزینه‌ها کمک کنند تا بتوانیم گامی در جهت توسعه استان برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز