خبرگزاری کار ایران

آقامیرزایی مطرح کرد:

تهیه طرح پاکسازی مناطق آسیب‌خیز استان لرستان از خرده‌فروشان مواد

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: مناطق آسیب‌خیز استان‌لرستان از وجود خرده‌فروشان پاکسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، غلامرضا آقامیرزایی در نشست‌خبری با خبرنگاران استان‌لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، افزود: این طرح بنا به دستور استاندار و پس از تصویب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، توسط نیروی انتظامی تهیه و بصورت پایلوت در 2 یا سه منطقه آسیب خیز خرم آباد اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت موفقیت ، این طرح در تمامی مناطق آسیب خیز استان، عملیاتی خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان وجود خرده‌فروشان را از مشکلات و معضلات مواد مخدر در ایران دانست و گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت‌های حقوقی و قضایی خرده‌فروشان پس از دستگیری آزاد می‌شوند.

آقامیرزایی اظهار کرد: اعتیاد یکی از چهار بحران اصلی جهان است وآگاهی بخشی بهترین راهکار برای مبارزه با اعتیاد است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان تصریح کرد: 157هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه، معلمان و والدین آنها در سال تحصیلی جدید درباره مبارزه با اعتیاد آموزش دیده‌اند.

وی تاکید کرد: این طرح با یک برنامه کارشناسی شده و با انجام مقدماتی از قبیل آموزش 60 نفر از مربیان در حوزه پیشگیری از اعتیاد و تهیه بسته‌های آموزشی از ابتدای سال تحصیلی در جامعه هدف انجام خواهد گرفت.

آقامیرزایی همچنین از تامین اعتبار برای برگزاری طرح آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش آموزان، اولیا و معلمان استان خبر داد و گفت: در سال گذشته با برگزاری 207 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 32هزار معلم و 300 هزار دانش‌آموز، آموزش‌های لازم را کسب کردند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان از آمادگی و توسعه یک مرکز ترک اعتیاد و تحویل آن به سازمان بهزیستی استان تا سه ماه خاص تا 600 نفر خواهد رسید.

80 درصد متکدیان در لرستان غیربومی هستند

 دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: 80 درصد از متکدیان این استان غیر بومی هستند که جمع آوری آنها در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

وی کاهش تعداد متکدیان را در گرو همکاری مردم دانست و افزود: اگر مردم به این متکدیان که اغلب آنها معتاد هستند، کمک نکنند این افراد منطقه را ترک خواهند کرد.

آقامیرزایی با بیان اینکه دغدغه ساماندهی متکدیان در بین مسئولان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود مراکزی مانند کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره)، سازمان‌بهزیستی و بنیادهای خیریه مجاز، مردم شریف استان به متکدیان در سطح شهر کمک نکنند زیرا با کمک به متکدیان زمینه سوء‌استفاده و فعالیت بیشتر آنها را فراهم کرده و گداپروری در سطح استان رواج خواهد یافت. 

کد خبر : ۴۰۳۴۲۸