خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

برنامه پایلوت اقتصاد مقاومتی لرستان دو ساله است

استاندار لرستان گفت: برنامه پایلوت اقتصاد مقاومتی لرستان برنامه‌ای دو ساله است.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس از هفته‎های آینده فرمانداران شهرستان‎های لرستان مکلف به رصد برنامه اقتصاد مقاومتی هستند.

استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین ستاد اقتصاد مقاومتی با رصد پروژه‎های شهرستان‎‌ها احیای پروژه‎های راکد را در دستور کار قرار می‌‎دهد، همچنانی که به زودی احیاء و راه‌اندازی مجدد دو پروژه مواد غذایی گهر و فولاد ازنا انجام می‌‎شود.

استاندار لرستان یکی از دغدغه‎های استان را ناهمخوانی منابع و مصارف بانک‎‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: این عدم همخوانی معرفی‌شدگان دریافت تسهیلات بانکی را با مشکل مواجه می‌‎کرد.

بازوند از اقدام بانک مرکزی به منظور حل مشکل یاد شده در استان لرستان خبر داد و افزود: در این قدم بزرگ قید منابع و مصارف در استان لرستان برداشته شده است و بر این مبنا دیگر دلیلی برای نپرداختن تسهیلات به سرمایه‎گذاران به خاطر ناهمخوانی منابع و مصارف بانکی وجود ندارد.

وی بیان کرد: بر این اساس بانک‎‌ها مکلف و موظف هستند که کسری خود را از بانک‎های دیگر تامین و تسهیلات را به سرمایه‎گذاران پرداخت کنند.

استاندار لرستان از ثبت‌نام حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد به منظور دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در لرستان خبر داد و تصریح کرد: ثبت‌نام به منظور ارائه تسهیلات به واحدهایی با میزان اشتغال کمتر از ۱۰۰ نفر ادامه دارد.

بازوند اظهار کرد: به منظور اعطای تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان استان لرستان توافقی با بانک سینا انجام شده است که بر مبنای آن تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود پائین در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

کد خبر : ۳۸۹۹۸۶