خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان لرستان:

104 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان لرستان خریداری شد

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان لرستان گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون 104 هزار و 800 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان لرستان خریداری شده است.

مهدی ملکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد افزود: این مقدار گندم توسط 12 مرکز در سطح استان لرستان خریداری شده است و تا پایان فصل برداشت خرید گندم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد:  ظرفیت ذخیره‌سازی در استان لرستان  بیش از 560 هزار تن پیش بینی شده است و از این مقدار ظرفیت ذخیره‌سازی، 205 هزارتن مربوط به بخش دولتی و مابقی بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه نظارت بر خرید گندم و بازرسی مستمر از طرف این شرکت انجام می‌شود،تصریح کرد: در راستای حفظ صیانت از بیت المال، 20 بازرس در مراکز شهرستان‌ها مستقر شده‌اند تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.

ملکی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه خرید تضمینی گندم از کشاورزان در کمترین زمان از جمله اولویت‌های ماست و  بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل جهت پرداخت مطالبات کشاورزان معرفی شده است، اضافه کرد: تاکنون 220 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل مختلف در حال واریز است.

در استان لرستان سطح زیر کشت گندم آبی57 هزار و 600 و سطح زیر کشت گندم دیم 197 هزار هکتار است، و انتظار می‌رود از برداشت 500 هزار تنی این محصول 420 هزار تن خرید تضمینی شود.

کد خبر : ۳۸۳۱۴۵