خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان مطرح کرد:

طلب دو هزار و 400 میلیاردی تامین اجتماعی لرستان

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: تامین اجتماعی لرستان حدود دو هزار 400 میلیارد ریال از واحدهای تولیدی، صنعتی ومعدنی استان طلب دارد.

شهناز حمزه لویی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد افزود:تامین اجتماعی لرستان حدود دو هزار 400 میلیارد ریال از واحدهای تولیدی، صنعتی ومعدنی استان طلب داشته ولی به صورت تعاملی با این واحدهای برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی کشور ماهانه 30 هزار میلیارد ریال پرداختی دارد، اظهار داشت: سهم استان لرستان 440 میلیارد ریال است که منابع آن فقط از طریق دریافت حق بیمه ها و.. است.

وی با بیان اینکه 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی کشور هستند، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی استان لرستان ماهانه مبلغ 600 میلیارد ریال در بخش مستمری و هزینه درمان به بیمه شدگان خود پرداخت می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد: شرکت‌های پیمانکاری در حدود 500 میلیارد ریال به این سازمان بیمه‌ای بدهکار هستند.

حمزه لویی با بیان اینکه تامین اجتماعی همواره سعی کرده که یار دولت باشد و نه بار دولت، اظهار کرد: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی و غیر دولتی است که در سرفصل‌های دولت جایگاه بودجه‌ای ندارد اما با این اوصاف ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند .

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی همواره سعی کرده که با واحدهای تولیدی استان تعامل و همکاری مناسبی داشته باشد گفت: در این راستا برای کمک به کارگران شرکت نساجی بروجرد هنگامی که این شرکت با تعدیل نیرو مواجه شد 500 نفر از کارگران این شرکت را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دادیم.

حمزه لویی با تاکید بر لزوم پرداخت بیمه کارگران واحدهای اقتصادی از سوی کارفرمایان به تامین اجتماعی تصریح کرد: در این راستا می طلبد که کارفرمایان همکاری بیشتری در این رابطه با تامین اجتماعی داشته باشند.

حمزه لویی  گفت: اکنون بدهی سیمان درود به تامین اجتماعی160 میلیارد ریال است و بدهی فارسیت نیز 11 میلیارد و 600 میلیون تومان است و حدود دو سال و نیم است که لیست بدون پرداخت حق بیمه را پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: در همکاری با کارخانجات شرکت فارسیت درود حدود چهار سال است که نیروهای این شرکت را یا بازنشست کرده ایم و یا اینکه بیمه لیست کارکنانی را پرداخت کرده ایم که ماهانه حق بیمه خود را نپرداخته‌اند.

حمزه لویی گفت: اکنون در درود ما کمترین دریافت را داریم و با پرداخت 130 میلیارد ریال مستمری در مقایسه با پرداخت 10 به یک کشوری ما به ضریب سه در مقابل سه رسیده‌ایم به اینصورت که در برابر هر سه دریافت بیمه‌ای سه پرداخت مستمری انجام می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان از پرداخت ماهانه 10 میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری این سازمان لرستان خبر داد و اظهار کرد:   این میزان مقرری پرداختی به دو هزار 700 بیکار کارگاه‌های لرستان پرداخت می‌شود که نسبت به آمار سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان به میزان گردش حساب این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: این میزان طی سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شهناز حمزه لویی بیان کرد: 25 هزارو 43 کارگاه فعال و نیمه فعال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این استان هستند.

وی گفت: از این تعداد کارگاه تحت پوشش 18 هزار, 376 کارگاه فعال و شش هزار و667 واحد نیز فعال هستند. 

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: این سازمان با 11 شعبه 220 هزار نفر بیمه شده اصلی و در مجموع به 720 هزار نفر از مردم استان معادل حدود 45 درصد جمعیت لرستان خدمات دهی می‌کند.

کد خبر : ۳۸۲۸۰۳