خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به سئوال ایلنا مطرح شد:

نمی‌توانیم فراتر از اختیارات پارک علم و فناوری عمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۶۴

مسئول پارک علم و فناوری لرستان گفت: برخی فن آوران انتظارات فراتر از اختیار ما دارند که برآورده کردن انتظاراتی که فراتر از اختیارات پارک باشد، انتظاری نابجا است.

محمود رضا شاکرمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان لرستان در پاسخ به سئوال ایلنا در خصوص اینکه برخی فن آوران گلایه هایی از پارک علم و فن آوری لرستان دارند، افزود: واقعیت این است که اگر یک فن آور انتظار داشته باشد که همه مشکلاتش را پارک حل کند انتظار درستی نیست .

وی این موضوع را به انتظار نابجای یک محصل از دبیرستان خود، برای کسب رتبه نخست کنکور تشبیه کرد و اظهار داشت: عمده تلاش بر دوش فن‌آوران است و در این خصوص خدماتی که مجاری قانونی به ما اجازه بدهد و در توان قانونی ما باشد، برای کمک به فن آوران قصور و کوتاهی نخواهیم کرد.

شاکرمی تصریح کرد: پارک بدون وجود فن آوران، یک مجموعه تهی محسوب می شود اما برخی فن‌آوران انتظاراتی فراتر از اختیار ما دارند.

نگاه فن آوران به پارک علم و فن‌آوری نگاه بانکی نباشد

معاون فن آوری پارک علم و فن آوری لرستان نیز در این خصوص با بیان اینکه بسترسازی برای پیشرفت،  سازماندهی، و خدمات تخصصی ...از جمله وظایف پارک است، افزود: وظیفه پارک به عنوان یک نهاد خدمتگزار است و هیچگونه دین و وظیفه ای نسبت به شرکتی نداریم.

سامان غلامرضایی افزود: هر شرکتی که طرح یا ایده‌ای کارشناسی شده و دفاع شده برخوردار باشد تسهیلات متناسب را از پارک دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: نگاه فن آوران به پارک نگاه صرفا مالی و بانکی نباشد و به فن آوران در راستای اجرایی شدن ایده هایشان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تعداد کل شرکت هایی که در پارک علم و فن آوری لرستان و موسسات و مراکز وابسته وجود دارد حدود  110 واحد فن آور است و اخیرا در حوزه معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری جهت تقویت صندوق و اعطای وام های بلاعوض به فن آوران بر حسب نیازشان تلاش‌هایی شده است.

در کشورهای دیگر نیز پرداخت وام های بلاعوض به فن آوران مرسوم است و به نظر می رسد در راستای توجه ویژه به فن آوران این زمینه جای کار بیشتری دارد.

نوآوری و فن آوری نیاز هر کشوری است و با توجه به شعار سال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تامین منابع مالی و فضای فیزیکی مورد نیاز فن‌آوران برای اجرای طرح‌های موجه اقتصادی و همچنین ایجاد شکوفایی، نوآوری و ایجاد رشد و توسعه فن آوری ضرورت دارد.

گزارش از سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز