خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون اسکواش مطرح کرد:

15 هزار اسکواش‌باز در سطح کشور در این ورزش فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۱۹۴

دبیر فدراسیون اسکواش کشور گفت: 15 هزار اسکواش باز در سطح کشور در این رشته ورزشی فعالیت می کنند .

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، امیرعزیزی پور در حاشیه افتتاح سالن اسکواش شهرستان خرم آباد با بیان اینکه این رشته تقریبا در کشور بیش از 20 سال قدمت دارد، افزود: تعداد خانم های اسکواش باز در کشور بیش تر از آقایان در این رشته است.

وی اظهار داشت: این رشته ورزشی از لحاظ مالی دچار کمبود منابع اعتباری برای تامین زیرساخت های آن است که برای تامین وتوسعه این زیرساخت ها و بهبود شرایط سالن‌های اسکواش تفاهمنامه هایی با ادرات و ارگان های مختلف منعقد شده است. 

دبیر فدراسیون اسکواش کشور گفت: تا پایان سال چند دوره مربیگری در استان و همچنین میزبانی لرستان برای مسابقات ملی و بین المللی را پیش بینی کرده ایم.

امیر عزیزی پور بیان کرد: بودجه فدراسیون در سال گذشته هفت میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که برای امسال ده میلیارد ریال پیش بینی شده اما هنوز تفاهمنامه ای از طرف فدراسیون با وزارت ورزش وجوانان و نهادهای متولی منعقد نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان نیز در این مراسم افزود:در سال گذشته که در رده جوانان قهرمانی آسیا که در تهران برگزارشد توانستیم چهار مدال برنز را کسب کنیم همچنین بر اساس رتبه بندی جهانی فدراسیون که ماه گذشته انجام شد سجاد زارع در رتبه ششم جهان قرار گرفت.

علی یاور عزیزپور زیربنای این سالن را ۴۰۷ متر مربع دانست و گفت: برای ساخت و تجهیز این سالن ۴۳۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی افزود: این سالن دارای سه قسمت مجزا بوده و به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است. 

علی یاور عزیزی پور اظهار داشت: اضافه شدن سال اسکواش لرستان به ظرفیت های موجود در کشور انتظار برای قهرمان پروری استان ومیزبانی های لرستان و استفاده از توانمندی های ورزشکاران به وجود آمده است .

وی افزود: اسکواش بازان لرستان با تمرین در سالن های نیمه استاندارد ظرفیت شرکت در مسابقات جهانی وکشور را دارا هستند.

به گزارش ایلنا، خانه اسکواش خرم‌آباد با زیر بنای 407 متر مربع، دارای سه کورت مجزا و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی که قابلیت برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی را دارد.

سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، دو رخت‌کن مجزا و سکوی تماشاگران از جمله امکانات این سالن است؛ اعتبار هزینه شده جهت آماده‌سازی و تکمیل این سالن مبلغی معادل 4 میلیارد و سیصد میلیون ریال است که از سال 1391 عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

به پاس جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم این سالن به نام این شهدا نام‌گذاری و توسط فرزند شهید والامقام سردار رضا رستمی‌مقدم (مدهنی) از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) افتتاح شد.

 خانه اسکواش شهرستان خرم آباد صبح پنج‌شنبه 20 خردادماه با حضور "امیر عزیزی پور" دبیر فدراسیون اسکواش، معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، خانواده شهید والامقام سردار رضا رستمی‌مقدم (مدهنی) از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و جمعی از مسئولان خانه اسکواش شهرستان خرم‌آباد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز