خبرگزاری کار ایران

چنگیز ابراهیمی خبر داد:

برداشت 450هزار تن گندم مرغوب از ابتدای تیرماه در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۰۲۲

مدیرحوزه ریاست جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: امیدواریم از اول تیرماه شاهد برداشت 450هزار تن گندم مرغوب آبی و دیم در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، چنگیز ابراهیمی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگره برداشت گندم بروجرد اظهار داشت: استان لرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای در تولید گندم و جو در کشور ایفا می‌کند و تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در سال گذشته نمونه بارز و این موضوع است.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی و نزولات جوی در یک برآورد کلی طی ۴۰ سال گذشته در ایران شاهد بارش ۱۳۰میلیارد متر مکعب باران بودیم این آمار روز به روز شاهد کاهش بارندگی هستیم.

مدیر حوزه ریاست جهاد کشاورزی لرستان آب را از مهمترین سرمایه‌های مردم برشمرد و افزود: وزارت کشاورزی باید با برنامه‌ریزی درست در ایجاد سدهای عظیم اقدامات موثری انجام دهد تا بتوانیم با بهره‌گیری از این نعمت خدادای به تولیدات بزرگی دست یابیم.

ابراهیمی تولید، برداشت و صادرات گندم را از مهمترین برنامه‌های دولت در زمینه اقتصاد دانست و اظهار داشت: با خودکفایی در زمینه گندم می‌توانیم برای رونق اقتصادی کشور به عنوان سرمایه‌ای عظیم صادراتی به خارج از کشور بپردازیم.

وی به بارش ۷۰۰ میلیمتری باران طی فرودین و اردیبهشت‌ماه در لرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال کار کاشت، داشت و کنترل آفات به خوبی در استان صورت پذیرفته و امیدواریم از اول تیرماه شاهد برداشت ۴۵۰ هزار تن گندم مرغوب آبی و دیم باشیم.

مدیر حوزه ریاست جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به فراهم کردن امکانات لازم در زمینه برداشت محصولات کشاورزی بیان داشت: کار برداشت جو در لرستان آغاز شده و متاسفانه ماشین‌آلات کشاورزی و دستگاه‌های مکانیکی و کمباین‌های موجود تا حدودی دارای استهلاک و نقص‌های فنی بالایی هستند.

ابراهیمی گفت: انتظار می‌رود برای جلوگیری از هدر رفت و ریزش گندم مسئولان همه دستگاه‌ها همکاری لازم را با جهاد کشاورزی لرستان داشته باشند تا بتوانیم قوت غالب مردم را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت بر سر سفره ها بگذاریم.

وی گفت: خوشبختانه بروجرد به عنوان یکی از مراکز تولید گندم و جو در استان همه‌ساله رتبه اول را کسب می‌کند و این امر نشان از اهمیت مسئولان اجرایی برای این نعمت خدادادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز