خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد لرستان

پرداخت کمک هزینه معیشت به بیش از ۷۲ هزار خانوار لرستانی

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان از پرداخت کمک هزینه معیشت به بیش از ۷۲ هزار خانوار لرستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، جاسم محمدی فارسانی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کمیته امداد نهادی است که برای حمایت از قشر محروم و نیازمند با دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تاسیس شده است گفت: بیش از ۵۹۵ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال کمک معیشت به مددجویان لرستانی در سال ۹۴ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات این نهاد در حمایت از نیازمندان پرداخت کمک معیشت به محرومان است، افرادی که به علت نداشتن توانایی اقتصادی لازم برای اداره زندگی با موضوع فقر درگیر هستند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از آمار خانواده‌های تحت حمایت و کمک معیشت بگیر این نهاد پرداخت و گفت: در حال حاضر ۷۷ هزار و ۹۰۷ خانوار مددجو تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۷۲ هزار و ۸۴۱ خانوار کمک معیشت بگیر هستند.

محمدی فارسانی افزود: برخی از مددجویان این نهاد در قالب طرح مددجویی و بنا به دلایلی از قبیل فقدان سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، معلولیت و بیماری سرپرست یا استیصال و درماندگی برحسب نوع نیازمندی، تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به سایر سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف این نهاد بیان کرد: با برآورد صورت گرفته سالانه سرفصل های کاری بسیاری در حمایت از جامعه هدف ارائه می‌شود که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی آنان داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به رویکردهای جدید این نهاد در حمایت از مددجویان اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدید کمیته امداد در ارائه خدمات به مددجویان توانمند‌‌سازی آنها است.

کد خبر : ۳۷۵۶۸۸