خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان مطرح کرد؛

کاهش نرخ بیکاری لرستان در پایان سال 94

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۲۴

نرخ بیکاری لرستان در ابتدای دولت 20 درصد بود که در پایان سال 94 به 13.3 درصد کاهش یافت. همچنین سهم استان از ارزش افزوده 1.27 درصد بود که در دو سال اخیر به 1.36 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی هادی چگنی روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، به ظرفیت‌های اقتصادی، طبیعی و گردشگری لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: لرستان در بخش کشاورزی و در زمینه تولید حبوبات، انجیر سیاه، آبزیان و تکثیر بچه ماهی قزل آلا رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲.۴ میلیارد متر مکعب آب های سطحی در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: ۱۱ میلیارد متر مکعب از آب های سطحی استان خارج می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان به وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان اشاره کرد و افزود: تنها ۲۳ درصد اراضی استان آبی بوده در حالیکه متوسط اراضی آبی در کشور ۴۵ درصد است.

چگنی به رشد شاخص های اقتصادی لرستان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت:  در سال ۹۴ میزان متوسط سرانه درآمدی مردم لرستان به ۱۳ هزار تومان رسیده و همچنین نرخ بیکاری در سال ۹۶ به ۱۱.۳ می رسد.

وی متوسط درآمد سرانه مردم لرستان را در ابتدای دولت یازدهم پنج هزار و ۲۰۰ برشمرد و اضافه کرد: این میزان در سال ۹۴ به ۱۳ هزار و ۷۰۰ افزایش یافت و سهم استان از متوسط درآمد سرانه کشور قبلا ۶۱ درصد بود که اکنون به ۶۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مردم لرستان از ۳۵ درصد به ۳۶.۲ درصد اشاره کرد و گفت: تراز تجاری استان از ۳۱ میلیارد تومان به ۶۵ میلیارد تومان افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است.

چگنی تصریح کرد: مطابق هدف گذاری‌های صورت گرفته برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ در سند اقتصاد مقاومتی استان بناست نرخ بیکاری استان در پایان سال ۹۶ به ۱۱.۳ درصد، نرخ مشارکت اقتصادی به ۳۸ درصد، سهم استان از تولید ناخالص دولتی به ۱.۴۷، متوسط درآمد سرانه به ۱۴ هزار و ۹۰۰ و صادرات غیر نفتی به ۲۵۰ میلیون دلار برسد.

وی میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در استان را ۵۰ میلیون دلار و میزان جذب سرمایه گذاری داخلی را دو هزار و ۶۰ میلیاد تومان دانست و افزود: قرار است مطابق هدف گذاری های صورت گرفته میزان جذب سرمایه گذاری خارجی استان به ۲۰۰ میلیون دلار و میزان جذب سرمایه گذاری داخلی به دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه تعداد واحدهای راکد و تعطیل استان تا پایان سال گذشته ۷۵۷ واحد بود، بیان داشت: بناست تا پایان سال ۹۶ تعداد ۵۰۷ واحد فعال شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز