خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

راه‌اندازی و احیای مجتمع کشت و صنعت لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۶۵۸

مجتمع کشت و صنعت لرستان پس از 16 سال رکود، عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، این مجتمع پس از حدود دو دهه تعطیلی و مصادره توسط بانک، با حضور سرمایه‌گذار خارجی احیا و راه‌اندازی شده است.

مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال 1354 در حومه جنوبی خرم آباد با هدف پرورش دام و طیور تاسیس شد، این مجتمع دارای 250 سوله نگهداری دام و طیور است که هر سوله یک هزار راس دام در آن نگهداری می شد، به طوری که سالانه 250هزار راس دام و طیور در آن پروار می شد.

23 سیلوی فلزی دو هزار تنی، چهار دستگاه انبار فلزی، چهار کارخانه خوراک دام و 66 استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از دیگر داشته های این مجتمع تولیدی است که ظرفیت اشتغالزایی یکهزارو 500 نفر به صورت مستقیم را داراست.

با تمامی این ظرفیت ها، مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال 1383 بنا بر تصمیم دولتمردان به بخش خصوصی واگذار شد تا بدین وسیله شاید بتوان شاهد پیشرفت چشمگیر و توسعه بیشتر این مجموعه باشیم.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، احیا این مجتمع عظیم را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت با رایزنی های بسیار موفق به جذب سرمایه گذار چند میلیون دلاری شد که عملیات احیا و راه اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه گذاری اولیه 200میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد.

عملیات احداث گلخانه این مجتمع نیز آغاز شده و در فاز نخست آن، محصولات سبزی و سیفی دی ماه امسال به روسیه صادر می شود. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، احیا این مجتمع عظیم را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت با رایزنی‌های بسیار موفق به جذب سرمایه‌گذار چند میلیون دلاری شد و عملیات احیا و راه‌اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد.

استاندار لرستان در جریان بازدید از این مجتمع گفت: مجتمع کشت و صنعت یک طرح بزرگ اقتصادی است که سال‌ها تعطیل شده بود ولی با اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر امروز شاهد احیاء آن هستیم.

وی احیاء مجتمع کشت و صنعت لرستان را مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: لرستان اولین استانی است که در دوران پسابرجام سرمایه‌گذاری خارجی در آن عملیاتی شده است.

بازوند عنوان کرد: در دوران پسابرجام کشورهای خارجی اولین استانی که برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کردند لرستان بود و این امر نشان دهنده وجود امنیت بالا برای سرمایه‌گذار در این استان است.

بازوند به روند توسعه باغات در مجتمع کشت و صنعت لرستان اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ حدود ۹۰ درصد ظرفیت‌های مجتمع کشت و صنعت به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود بین هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر در مجتمع کشت و صنعت لرستان به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شوند.

استاندار لرستان یادآور شد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر در مجتمع کشت و صنعت لرستان مشغول به کار هستند.

به گفته هوشنگ بازوند استاندار لرستان، بدهی‌های این مجتمع به بانک رقمی معادل 125 میلیارد ریال بود که سرمایه‌گذار این طرح ضمن پرداخت بدهی‌های معوق مجتمع، سرمایه‌گذاری مناسبی را برای تبدیل این مجموعه به یک مجتمع اقتصادی فعال و موفق انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز