خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان:

شبکه داخلی معابر ۷۰ روستای لرستان در جریان سیلاب خسارت دید

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۸۰۴

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: در جریان سیلاب اخیر شبکه معابر داخلی حدود ۷۰ روستای لرستان خسارت دیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، فرهاد خاکی‌پور عصر جمعه در جلسه ستاد حوادث لرستان افزود: سطح وسیعی از مناطق روستایی بازسازی شده و  بیشتر آسیب‌ها به اثاثیه منازل بوده و چند روستا دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه امکان تخریب منازل خشتی گلی بیشتر است، تصریح کرد: در شهرستان دلفان به زیرساخت‌های ۱۲ واحد روستایی تخریب وارد  شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی لرستان با بیان اینکه روستای «سفیدکن» الیگودرز در حال حاضر شرایط سختی دارد، ادامه داد: روستای «خرس در» در سیل ۸۵ بخشی را جا به جا کردیم و آن بخشی که جا به جا شدند هیچ خطری مواجه نشدند اما عده‌ای که در روستای «بابازید» ماندند که هم در حریم راه و هم حریم رودخانه قرار دارند خساراتی در زندگی شان وارد شده است.

وی افزود: در خرم‌آباد نیز در روستای «دارایی» جاهایی که عقب‌نشینی کردند لایه‌روبی کردیم مشکلی نداشت ولی چند واحدی که عقب‌نشینی نکردند موجب شده آب‌گرفتگی برای منازل عقب‌نشینی شده هم به وجود بیاید که درخواست رسیدگی داریم.

 مدیرعامل شرکت آبفار لرستان  نیز در این جلسه گفت: هم اکنون با توجه به وقوع سیلاب همچنان ۱۵ روستای این استان فاقد آب آشامیدنی بوده و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه آب شرب ۱۴۳ روستای استان طی این بارندگی‌ها و سیل قطع شد، اظهار داشت: طی سیلاب اخیر ۸۵ روستا در شهرستان پلدختر، ۲۵ روستا در شهرستان کوهدشت، ۱۴ روستا در شهرستان چگنی، ۱۶ روستا در شهرستان نورآباد، دو روستا در شهرستان خرم‌آباد و یک روستا در شهرستان دورود با مشکلاتی از جمله قطعی آب شرب مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه به غیر از ۱۵ روستا آب بقیه روستاها وصل شده، عنوان کرد: تا پایان امروز آب 8 روستای دیگر نیز وصل شده و 7 روستای دیگر چون خط انتقال آنها در بستر رودخانه است منتظر فروکش کردن آب هستیم که به احتمال زیاد تا فردا و قطعا تا یکشنبه وصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان با بیان اینکه عمده ایستگاه پمپاژهایی که در معرض تهدید بودند را شب اول بارندگی‌ها خاموش کردیم، ادامه داد: تانکرهای آبرسان خود را برای آبرسانی به شهر پلدختر ارسال کردیم و مشغول کمک هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز