خبرگزاری کار ایران

ورود به اشترانکوه و دریاچه گهر تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

مدیرمنطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: دریاچه گهر و اشترانکوه تا 15 خردادماه مناطق ورود مممنوع لرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، احمد گودرزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر ساله با شروع فصل بهار و رویش گیاهان، ورود به منطقه حفاظت شده اشترانکوه ممنوع می‌شود، افزود: این طرح به این منظور اجرا می‌شود که فرصتی به طبیعت داده شود تا بافت گیاهی خود را احیا کند.

 

وی اظهار کرد: این فصل زمان زادوولد حیات وحش است و با این کار از شکار آنها و در نتیجه کاهش نسلشان جلوگیری به عمل می‌آید.

گودرزی با بیان اینکه ممنوعیت ورود به منطقه حفاظت شده اشترانکوه تا 15 خردادماه ادامه دارد، تصریح کرد: تعداد مأموران و محیط‌بانان این منطقه محدود است و برای همین از تمام دوستداران طبیعت درخواست می‌شود با اداره محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه بیان کرد: از سایر افراد درخواست می‌شود از قطع اشجار و تخریب عرصه‌های طبیعی جلوگیری کنند تا فشار کمتری در این مدت به محیط زیست وارد شود.

وی عنوان کرد: در این مدت از ورود دام‌ها به منطقه نیز جلوگیری می‌شود و با صیادان و شکارچیان متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

 وی اظهار کرد : اشترانکوه به لحاظ دارا بودن تنوع زیستی جانوری و گیاهی دارای اهمیت زیست محیطی بسیاری است و این در حالی است که600 گونه گیاهی و 274 گونه جانوری دراین منطقه شناسایی شده است که از 600 گونه گیاهی شناسایی شده 68 گونه آن انحصاری منطقه است. 

گودرزی یاد آوری کرد: گردشگران در این مدت تکلیف خود را با محیط زیست روشن خواهند کرد و نشان می‌دهند مخل طبیعت یا دوستدار آن هستند.

کد خبر : ۳۶۰۹۰۶