خبرگزاری کار ایران

شهرام ملکی خبر داد:

بهره‌برداری از ۷۸۰۰ واحد مسکن‌مهر تا پایان شهریور 95 در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۳۹۵

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: براساس مصوبه شورای مسکن استان‌لرستان تا پایان شهریورماه حدود 7 هزار و ۸۰۰ واحد مسکن‌مهر در لرستان برای بهره‌برداری آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، شهرام ملکی در جلسه شورای مسکن‌مهر لرستان افزود: میزان تعهد لرستان برای ساخت مسکن‌مهر ۴۵ هزار و ۸۰۰ واحد است که تا پایان شهریور ۹۲ حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۴۵ درصد کل واحدهای مسکن مهر استان بهره‌برداری شد.

وی اظهار داشت: ۳۴ درصد این واحدها خود مالک و مابقی واحدهای دولتی بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه مبلغی از سهم آورده هر متقاضی برای آماده‌سازی سایت‌های مسکن‌مهر استان هزینه شده، تصریح کرد: علاوه بر این مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای آماده‌سازی سایت‌های مسکن‌مهر در سال ۹۴ صرف شده و این اعتبار به صورت متمرکز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی واحدهای مسکن‌مهر دولتی استان تمامی خدمات زیربنایی فراهم شده سپس این واحدها به متقاضیان تحویل داده شده، افزود: در بحث فروش اقساطی یا صدور دفترچه اقساط برای متقاضیانی که واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: از شهریور ۹۲ تا پایان سال ۹۴ حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد معادل ۲۷ درصد کل واحدهای مسکن‌مهر استان افتتاح شد که 7 هزار و ۷۰۴ واحد در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: تعداد واحدهای باقی‌مانده مسکن‌مهر استان  ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد یعنی ۲۸ درصد کل واحدهای مسکن‌مهر استان است.

وی گفت: بر اساس تصمیمات شورای مسکن استان بنا شد در 6 ماه اول سال‌جاری 6 هزار و ۵۳۴ واحد دولتی و هزار و ۳۰۰ واحد خود مالک را به عنوان پروژه‌های فعال بدون مشکل تعیین تکلیف کنیم.

ملکی به وجود 2 هزار و ۴۰۰ واحد دولتی و 2 هزار و ۳۰۰ واحد خود مالک مشکل‌دار مسکن‌مهر در لرستان اشاره کرد و گفت: از این واحدها تعداد هزار و ۹۵۰ واحد اصلا منجر به ساخت و ساز نشده که براساس اقدامات صورت گرفته این واحدها را از آمار ۴۵ هزار واحد استان کسر کردیم.

وی به واگذاری برخی واحدهای مشکل‌دار مسکن‌مهر به ۱۰ شرکت پیمانکاری جدید اشاره کرد و افزود: از 2 هزار و ۸۱۸ واحد مشکل‌دار باقی‌مانده برای حدود 1000 واحد پیمانکار جدید انتخاب شده که آمادگی دارند براساس قیمت مصوب شورای مسکن ساخت‌وسازهای قبلی را ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز