خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد

تشکیل 143 شرکت تعاونی صنعتی، کشاورزی وخدماتی در سال 94

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : در راستای ایجاد اشتغال و گسترش شرکت های تعاونی سال گذشته تعداد 143 شرکت تعاونی صنعتی،کشاورزی و خدماتی در استان لرستان تشکیل شده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب در جمع کارکنان اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خرم آباد با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی وتوجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی سازمان، افزود: این تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در لرستان دارای یک هزار و 366 نفر عضو بوده که تعداد 932 نفر مرد و 432 نفر زن است و بیشترین تعاونی‌ها تشکیل شده در استان مربوطه به شهرستان الیگودرز به تعداد 32 شرکت بوده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ کار گروهی و تشکیل تعاونی‌ها یکی از مهمترین مولفه‌های اجرا و اقدام اقتصاد مقاومتی در کشور است، اظهار کرد: این تعداد شرکت تعاونی زمینه ایجاد یک هزار و 250 نفر فرصت شغلی را فراهم کرده است.

آشتاب با بیان اینکه تعاون در دو بخش اقتصادی و اجتماعی به عنوان یک بخش مردمی با استفاده از توان و ظرفیت جمعی می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور و استان نقش مهمی را ایفا کند، تصریح کرد: توسعه فرهنگ تعاون و تشکیل تعاون‌های جدید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال 95 این اداره کل است.

وی اظهار کرد: سرمایه‌ای به مبلغ بیش از 11 میلیارد ریال برای تشکیل این تعاونی‌ها در لرستان هزینه شده  است.

آشتاب بیشترین بخش تعاونی‌های ثبت شده  را در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیشترین تعداد تعاونی‌های تشکیل شده 65 شرکت تعاونی در بخش کشاورزی با 749 فرصت شغلی است و در بخش خدمات 43 شرکت با فرصت شغلی 403 نفر و در بخش صنعت با 34 شرکت و 368 فرصت شغلی در سال 94 تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در بحث تشکیل تعاونی‌ها از بین 31 استان کشور لرستان در حوزه تشکیل شرکت‌های تعاونی رتبه پنجم کشور را داراست که امیدواریم این رتبه در سال جدید و توجه و اقدام در خصوص اقتصاد مقاومتی به سه رتبه اول کشور ارتقا کند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد و توسعه فرهنگ تعاونی باید آموزش‌های لازم را ارائه کرد، افزود: طی سال 94 این اداره کل 21 هزار و 797 نفر ساعت دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی برای اعضا هیأت مدیره ، بازرسان و کارکنان شرکت‌های تعاونی برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین با هدف نظارت بر اجرای درست قوانین شرکت‌های تعاونی در استان یک هزار و811 مورد بازرسی از مجمع عمومی و روند تشکیل و انتخابات تعاونی‌های سطح استان به عمل آمده است.

کد خبر : ۳۵۸۹۶۹