خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد لرستان

قبولی ۱۵۰۰ نازل توزیع سوخت مایع لرستان در آزمون دوره‌ای استاندارد

مدیر کل استاندارد لرستان از آزمون دوره‌ای هزار و ۵۰۰ نازل توزیع سوخت مایع در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مرضیه قنبریان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس درخواست‌های تایید صلاحیت، ۱۵۳ پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در سال ۹۴ صادر و تمدید شد، افزود: در کمیته‌های تایید صلاحیت برگزار شده در سال گذشته، ۹۵ مورد صدور پروانه تایید صلاحیت انجام گرفت، ۵۸ مورد تمدید پروانه و ۳۳ مورد نیز عزل مدیر کنترل کیفیت صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت پس از شرکت در آزمون و گذراندن دوره آموزشی تخصصی، و در نهایت بررسی مدارک و سوابق آنها در کمیته تایید صلاحیت استان انجام می‌شود.

قنبریان تصریح کرد: پروانه تایید صلاحیت صادر شده دارای اعتبار دو ساله است و تمدید آن، منوط به رعایت ضوابط مربوطه و طی ۲۰ ساعت آموزش در هر سال است.

وی همچنین یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۶۸۸ نازل توزیع سوخت مایع استان مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفت.

مدیر کل استاندارد لرستان با بیان اینکه از این تعداد، هزار و ۳۸۹ مورد آزمون توسط آزمایشگاه همکار و ۲۹۹ مورد توسط کارشناسان اداره کل انجام گرفته است،گفت: از مجموع هزار و ۶۸۸ نازل مورد آزمون، عملکرد هزار و ۵۴۶ نازل مطابق با استاندارد بوده است.  

قنبریان عنوان کرد: آزمون دوره‌ای نازل‌های سوخت مایع جایگاه‌ها، با استفاده از توان کارشناسی دو آزمایشگاه همکار مقیاس صنعت برق و سیما زاگرس انجام می‌شود و نظارت‌های لازم در قالب گشت مشترک صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نازل‌های سوخت مایع بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده حداقل دو بار در سال مورد آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۳۵۷۷۲۲