خبرگزاری کار ایران

فعالیت30 اکیپ نظارت و بازرسی در استان لرستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: گشت‌های ثابت و سیار نظارتی در قالب 30اکیپ در سطح استان لرستان فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد محمدرضا صفی‌خانی در جمع خبرنگاران افزود: مکاتبات و پیگیری‌های مستمر اداری در راستای نظارت بر مراکز نگهداری کالا از جمله سردخانه‌ها و انبارها به میزان موجودی کالا در ابتدا و پایان دوره با هدف ذخیره‌سازی و جلوگیری از اخلال بازار روزانه رصد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان عنوان کرد: ساماندهی و راه‌اندازی اکیپ‌های بازرسی و گشت‌های مشترک جهت بازرسی و نظارت بر جایگاه‌های سوخت فعال به‌ صورت شبانه‌روزی در استان، اکیپ بازرسی و گشت‌های مشترک جهت بازرسی و نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگری استان از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز بین‌راهی و مهمانپذیرها انجام می‌شود.

وی افزود: طرح ساماندهی منازل مسکونی جهت اسکان مهمانان نوروزی، برنامه‌ریزی در راستای استقرار بازار، نظارت در محل برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای بهاره در کلیه شهرستان‌های استان، ایجاد گشت‌های ثابت و سیار در قالب 30 اکیپ در سطح استان لرستان در دستور کار است.

صفی‌خانی تصریح کرد: گشت‌های مشترک با اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف مرکز استان، معاونت غذا و دارو و بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی جهت نظارت بر قیمت‌ها و کیفیت اقلام پر تقاضای ایام نوروزی انجام می‌شود.

وی از نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی موقت در ایام فروردین خبر داد و بیان کرد: گشت مشترک با سازمان حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان جهت کنترل و تشدید بازرسی و نظارت بر خدمات ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در طول سفرهای نوروزی راه‌اندازی می‌شود.

صفی خانی خاطرنشان کرد: پاسخگویی تلفن 124 طی ایام نوروز فعال  و گزارش‌های مردمی به‌ صورت شبانه‌روزی ثبت می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: برنامه‌ریزی و تعیین ایام کشیک برای واحدهای صنفی به‌ ویژه واحدهای  خدمات فنی، خبازی‌ها در کلیه شهرستان‌های استان به‌ منظور رفاه حال مسافران نوروزی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت اکیپ‌های ویژه بازرسی جهت نظارت مداوم بر کانون‌های عمده تقاضا و مصرف از جمله میدان‌های میوه و تره‌بار، فروشگاه‌ها، خرده‌فروشان مواد غذایی و اماکن عرضه کیف و کفش و پوشاک صورت می‌گیرد.

صفی‌خانی افزود: هماهنگی‌های لازم برای راه‌اندازی گشت‌های سیار با حضور اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان جهت نظارت‌های لازم بر مراکز  تفریحی و زیارتی استان اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: لیست کشیک معاونت‌ها، حوزه اصناف و اتحادیه‌ها در قالب یک کتابچه به‌ منظور ارائه خدمات در ایام تعطیل تهیه و جداول روزانه جهت دریافت گزارش‌ها و  جمع‌آوری اطلاعات نظارتی استان تدوین‌شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بیان کرد: برنامه نظارتی آماده‌شده که در حین و پایان طرح بر عملکرد کارگروه نظارت شود و در روز نخست مانور شهری در تمام شهرستان‌های استان با حضور تمامی گشت‌های مشترک برگزارمی‌شود.

کد خبر : ۳۵۱۹۶۶