خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور:

حضور جدی‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات کارگروه بانوان لازم و ضروری است

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۴۱۹

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور بر لزوم حضور جدی تر مدیران دستگاههای اجرایی در جلسات کارگروه بانوان و خانواده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، فهیمه فرهمندپور شامگاه دوشنبه در کارگروه بانوان و خانواده لرستان بر لزوم توجه بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی به این کارگروه تاکید کرده و افزود: یکی از انتظاراتی که ما از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان داریم این بوده که شخصا در این جلسات حضور پیدا کنند. 

مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با انتقاد از عدم حضور مسئولان در جلسات کارگروه بانوان و خانواده گفت: بسیاری از استان‌ها مدیران دستگاه‌های اجرایی در این کارگروه شرکت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم کار جمعی در کارگروه بانوان و خانواده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان عنوان کرد: در این راستا جلسات این کارگروه باید با خرد جمعی اداره شوند و همه مدیران حضوری فعال در آن داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت‌کشور بر لزوم شناسایی مشکلات و همچنین آسیب‌ها در حوزه زنان و خانواده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه بانوان لرستان، اظهار داشت: اعضای کارگروه بانوان باید مسئله شناسی دقیقی در رابطه با مشکلات زنان و خانواده داشته باشند و سپس بعد از شناسایی اقدام به اولویت بندی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آنها کنند.

وی بر اینکه معاون سیاسی امنیتی استانداری به عنوان رئیس کارگروه بانوان و خانواده و همچنین استاندار در قالب نظارت و پشتیبانی باید از مدیران بخواهند که در جلسات کارگروه بانوان شرکت کنند تاکید و عنوان کرد: شأن این کارگروه  در حد تصمیم سازی‌های مهم بوده و حضور مدیران در این جلسه ضروری است. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به حضور کارشناسان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در جلسات کارگروه بانوان و خانواده، بیان داشت: این در حالی است که حضور این کارشناسان بدون هر گونه اختیاری بوده و در بیش از 80 درصد موارد این مشاوران تام الاختیار نبوده و قادر به تصمیم گیری نهایی نیستند. 

وی با تاکید بر اهمیت حضور مشاوران و کارشناسان در کارگروه بانوان و خانواده اظهار داشت: تصمیم گیری نهایی توسط مدیران انجام می‌شود و ازین رو حضور آنان در جلسات باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

فرهمندپور با بیان اینکه مصوبات کارگروه در دو سطح پیگیری می‌شود، افزود: برخی از مصوبات نیازمند اعتبار و پیگیری‌های بلند مدت بوده و برخی نیز باید با همکاری بین بخشی اجرا شود.

فرهمندپور با تاکید بر لزوم بررسی مسائل مختلف بانوان و خانواده در جامعه مانند اشتغال، سلامت، آسیب‌های اجتماعی، کودکان، تحکیم خانواده و ... از سوی اعضا کارگروه بانوان و خانواده، بیان کرد: باید اولویت‌ها در این زمینه شناسایی شوند و در دستور کار کارگروه قرار گیرند.

وی همچنین با تاکید بر تربیت فرزندان بر مبنای توانمند پروری، ادامه داد: بی‌نیاز سازی روحی و روانی از دریافت حمایت، از ابعاد این نوع تربیت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اهمیت اشتغال زنان گفت: قانون کارآمد مشاغل خانگی مغفول و منزوی مانده و این در حالی است که در صورت اجرای آن اقدام قابل توجهی در راستای استقلال مالی زنان انجام خواهد شد.

وی از تقدیر از مدیران دستگاه‌های اجرایی که بیشترین همکاری را در زمینه رفع مسائل و مشکلات بانوان و خانواده در قالب این کارگروه داشته اند خبر داد و گفت: مدیرانی موفق در این زمینه در روز زن سال آینده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز