خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

صادرات ۱۰۳ میلیون دلار کالای غیر نفتی از لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۱۸۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طی هشت ماه نخست امسال بیش از 103میلیون دلار کالای غیر نفتی از لرستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن،تجارت در کارگروه صادرات غیر نفتی لرستان با بیان اینکه ۶۷ درصد از صادرات غیر نفتی لرستان مربوط به بخش صنعت بوده است، افزود: همچنین ۲۱ درصد مربوط به بخش معدن و ۱۲ درصد نیز بخش کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از صادرات کالاهای غیر نفتی استان از طریق گمرک لرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: میزان صادرات لرستان طی مدت زمان یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: همچنین میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۹ درصد رشد یافته است.

صفی خانی خاطر نشان کرد: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی لرستان طی سال گذشته ۵۳ میلیون دلار بوده است. 

همچنین در این جلسه معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از عرضه توانمندی‌های تولیدی این استان در نمایشگاه کشور روسیه خبر داد.

 بهزاد منصوری از راه اندازی چهار کمیته تامین منابع مالی و پشتیبانی، تعیین کالا برای عرضه در نمایشگاه، پایش بازار و همچنین تنظیم و انعقاد قراردادها در لرستان برای حضور در نمایشگاه توانمندیهای ایران در کشور روسیه خبر داد.

وی  با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ایران در کشور روسیه، تصریح کرد: در این راستا با توجه به تاکیدات رایزن اقتصادی مسکو توانمندی‌های استان لرستان در حوزه های مختلف در این نمایشگاه عرضه می شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین از حضور شرکت‌های دانش بنیان و عضو پارک علم و فناوری لرستان در نمایشگاه توانمندی‌های ایران در کشور روسیه خبر داد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال آینده برپا خواهد شد، افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توانمندی‌های لرستان در حوزه های مختلف غذایی، دارویی، ماشین آلات و ادوات کشاورزی و ... در این نمایشگاه معرفی می شوند.

منصوری با بیان اینکه حضور در این نمایشگاه بر معرفی محصولات صادراتی لرستان، شناسایی بازارهای هدف، برقراری ارتباط با خریداران محصولات لرستان و ... تاثیر گذار خواهد بود،بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته غرفه های ۱۲ متری و ۲۴ متری به ترتیب با قیمت های ۱۶ و ۲۷ میلیون تومان در اختیار تولید کنندگان برای عرضه محصولات و تولیدات آنها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز