خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان دوره چگنی :

پایه و اساس دانایی و شکوفایی افراد هر جامعه از آموزش و پرورش عبور می کند

کد خبر : ۳۳۲۸۱۰

فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت: پایه و اساس دانایی و شکوفایی افراد هر جامعه از آموزش و پرورش عبور می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، قدرت الله ترابی نژاد در همایش تجلیل از مدیران ،معلمان و دانش آموزان برتر شهر ویسیان افزود: محور توسعه هر جامعه افراد آن جامعه بوده و توسعه زمانی میسر می شود که فرهنگیان آن جامعه افرادی با سواد، فهیم، دانا و توسعه یافته که قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز را داشته باشند تربیت کنند. 

وی توجه به آموزش و اخلاق دانش آموزان را امری ضروری برشمرد و اظهار داشت: دانش آموزان آینده سازان کشورند و باید برای اعتلای علمی و تربیتی آنان برنامه ریزی کرد. 

ترابی نژاد خاطرنشان کرد: معلمان باید در تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش مضاعف داشته باشند تا این گونه افتخارات همیشه در منطقه ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دانش علمی جوانان ما در سطح بین المللی موجب شده است جهان درمقابل ما سر تعظیم فرود آورد.

فرماندار شهرستان چگنی با اشاره به بحث انتخابات پیش روی اظهار داشت: قشر فرهنگیان در شور و شوق و حضور مردم پای صندق های رای نقش بسزایی دارند.

ترابی نژاد تصریح کرد: فرهنگیان بدون هیچ گونه شائبه ای، سبب رونق و حضور حداکثری مردم در انتخابات شوند.

در ادامه این مراسم سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت:شاخصه های سنجش آموزش پرورش معدل کتبی امتحانات نهایی،کنکور و جشنواره معتبر از جمله جشنواره خوارزمی است  که امسال منطقه آموزش و پرورش شهر ویسیان 82/2 درصد نمره رشد نسبت به سال تحصیلی 93 داشته است .

محمد حسین  اردشیر  ابراز امیدواری کرد روند حرکت آموزش و پرورش روبه رشد و در راستای اعتلای علمی و تربیتی دانش آموزان باشد و تصریح کرد: در آموزش و .

وی افزود:پرورش باید به دنبال تربیت دانش آموزان  خلاق ، مبتکر ، پرسشگر و نوآور باشیم.

اردشیر اظهار داشت : باید از آموزش مبتنی بر محفوظات سطحی و حافظه محور عبور کرد و به یادگیری های عمیق و پایدار رسید .

وی در ادامه بر تحقق سیاست های پنج گانه مقام عالی وزارت تاکید کرد و گفت : با برنامه محوری ، پژوهش مداری و اخلاق گرایی تلاش می شود تا آموزش و پرورش در مسیر بالندگی و پیشرفت هدایت شود .

در این مراسم  رئیس اداره  آموزش و پرورش ویسیان  نیز گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش منطقه ویسیان ارائه  داد  و گفت : آموزش و پرورش ویسیان به همت معلمان و دانش آموزان توانسته است در کسب میانگین نمرات نهایی از رشد قابل توجهی در مقایسه با سایر مناطق استان برخوردار شود.

مرادی اظهار داشت:  منطقه ویسیان در میانگین نمرات  امتحانات نهایی دانش آموزان سال سوم دوره دوم متوسطه درسال تحصیلی 94-93 جایگاه سوم استان را کسب کرده است .

وی افزود:همچنین آموزش و پرورش منطقه ویسان از لحاظ نمره نهایی سوم متوسطه از رتبه 703 کشوری در سال 93 به رتبه 401 کشور رسیده که صعود  212 پله ایی داشته است.

درپایان با اهداءجوایز ولوح تقدیر ازمدیران ، معلمان ، مشاوران ودانش آموزانی که درجهت رشد وارتقاء معدل نقش داشته اند قدردانی به عمل آمد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز