خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس راه لرستان

برای اجازه تردد به وسایل نقلیه داشتن زنجیرچرخ و برف‌پاکن الزامی است

فرمانده پلیس‌راه استان لرستان گفت: داشتن زنجیرچرخ و برف‌پاک‌کن برای اجازه تردد به وسایل نقلیه در جاده‌های برون‌شهری الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنادر خرم‌آباد، سرهنگ مرتضی چغلوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع طرح زمستانه پلیس،افزود: طرح زمستانه پلیس و سایر دستگاه‌های امدادرسان از امروز شروع شده و به مدت 90 روز ادامه می‌یابد که در صورت نیاز این طرح تا بهار نیز تمدید می‌شود.

سرهنگ چغلوند ضمن بیان اینکه امیدواریم پلیس‌راه استان با همکاری و هماهنگی موجود بین سایر دستگاه‌ها بتواند خدمات مطلوب و در خور شان مردم لرستان را انجام دهد،اظهار داشت: اکیپ‌هایی که در پلیس‌راه استقرار دارند، به صورت سه اکیپ ثابت در راهدارخانه مستقر می‌شوند و 60 تیم فعال کل محورهای مواصلاتی استان را پوشش می‌دهند.

وی ضمن خاطرنشان کردن اینکه به منظور آمادگی برای طرح زمستانه با تمامی استان‌های غربی و هم‌جوار با لرستان نشست‌های هماهنگی صورت گرفته است،تصریح کرد: در صورت نیاز محدودیت‌های منطقه‌ایی نیز اجرا می شود.

فرمانده پلیس‌راه استان لرستان با اشاره به اینکه در بارش‌های برف هفته گذشته در استان لرستان به دلیل نبستن زنجیرچرخ توسط برخی خودروها یک سری مشکلات به وجود آمد،یادآور شد: اگر حضور به موقع پلیس نبود شاید حوادث ناگواری به وجود می‌آمد، بنابراین از تمام مردم شریف استان خواهشمندیم حتما قبل از مسافرت‌های زمستانی نسبت به تهیه زنجیرچرخ و سالم بودن برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایشی اقدام کنند.

چغلوند با بیان اینکه پلیس‌راه برابر قانون می‌تواند، از تردد تمام وسایل نقلیه فاقد زنجیرچرخ در زمستان حتی در روزهای آفتابی نیز جلوگیری کند، عنوان کرد:از تمامی رانندگان انتظار داریم، با تهیه زنجیرچرخ ضمن همکاری با پلیس به حفظ امنیت و سلامتی خود و دیگران کمک کنند.

کد خبر : ۳۲۹۹۲۸