خبرگزاری کار ایران

مانور افت فشار گاز شهر خرم‌آباد برگزار شد

مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: نهمین مانور افت فشار شرکت ملی گاز ایران روز شنبه با حضور شش استان کشور در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درخرم آباد، امروز مانور افت فشار گاز خرم‌آباد با حضور پنج شرکت استانی و یک حوزه عملیاتی و همچنین با حضور رئیس امور مهندسی و فناوری شرکت ملی گاز ایران و رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در این شهر برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در این مانور با اشاره به اینکه70 درصد از سبد انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد افزود: باید خدمات شرکت گاز به مشترکان خود که اغلب خانگی هستند مستمر و به موقع باشد.

حشمت اله شمس خرم آبادی با بیان اینکه در شرایط بحران ممکن است شرکت گاز با مشکلاتی روبرو شود، گفت: در بعضی از شرایط ممکن است در فرایند تولید، انتقال و توزیع این شرکت دچار مشکل شود بنابراین کارکنان باید آمادگی لازم را جهت ارائه خدمات داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم اجرای چنین مانورهایی،تصریح کرد: این مانورها باعث می‌شود که آمادگی لازم را در شرایطی که خللی در خدمات‌رسانی ایجاد می‌‌شود کارکنان شرکت گاز داشته باشند.

شمس خرم آبادی همچنین اولویت اول تامین گاز را با مصارف خانگی دانست و اظهار کرد: به دلیل آنکه مشترکان خانگی دسترسی به تهیه و استفاده سوخت دوم را ندارند بنابراین تامین گاز آنها مهم و باید کنترل شود.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان هدف از اجرای این مانور را محک زدن کارکنان و سایر دستگاه‌های اجرایی در شرایط بحران دانست و عنوان کرد: این مانور به صورت فرضی در ناحیه یک خرم‌آباد که دارای 65 هزار مشترک است برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا با توجه به تذکرات داده شده به ادارات، نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌هایی که امکان استفاده از سوخت دوم را دارند این شرایط را به وجود آوردند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ضمن ابراز خرسندی از اجرای مانور در خرم آباد،افزود: خوشبختانه دستگاه‌هایی که دارای مخزن سوخت و مخزن دوگانه‌سوز بودند آمادگی لازم را برای رفع بحران در شرایط سخت داشتند.

شمس‌ خرم‌آبادی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی شرکت گاز خدمات‌رسانی به مشترکین خانگی است،یاد آور شد: طبق اولویت‌بندی در شرایط بحران گاز سایر دستگاه‌ها و مکان‌ها را برای رخ دادن مشکل کمتر برای مصارف خانگی قطع خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام خبر اینکه در این مانور حدود 200 نفر از کارکنان و نیروهای ایمنی شرکت گاز استانهای کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، اصفهان و لرستان حضور دارند،گفت: اولویت تامین گاز با مصارف خانگی بوده و در این مانور نیز دستگاه‌های اجرایی کنترل و آسیب شناسی شدند.

شمس خرم آبادی با بیان اینکه 70 درصد سبد انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: تداوم و استمرار گازرسانی به ویژه در شرایط بحرانی و سرمای شدید در اولویت است.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان با توجه به اجرای این مانور در ناحیه یک خرم آباد با وجود 65 هزار مشترک، بیان کرد: این منطقه دارای 62 هزار و 227 هزار مشترک خانگی گاز است.

طی برگزاری این  مانور جریان گاز برخی از جایگاه‌های سی ان جی، واحدهای تولیدی، نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها و ادارات قطع شده و در مدت اجرای مانور، این واحدها از سوخت جایگزین استفاده کردند.

کد خبر : ۳۲۷۴۵۲