خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ستاد حوادث غیر مترقبه استان لرستان خبر داد

آغاز موج جدید بارش‌های شدید باران در لرستان

مدیرکل ستاد حوادث غیر مترقبه لرستان گفت: از امروز موج جدید بارش‌های باران در سراسر استان لرستان آغاز و تا روزهای آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، رضا آریایی در گفت‌وگو با خبرنگاران از اعلام آمادگی تمام فرمانداران، بخشداران و مسئولان استان لرستان برای جلوگیری از هرگونه سیل احتمالی خبر داد و گفت: بارش باران اکنون در استان آغاز و این بارش‌ها از امشب با شدت بیشتری در لرستان به‌ویژه جنوب استان در حال بارش است.

مدیر کل حوادث غیر مترقبه لرستان با اشاره به اینکه تمام فرمانداران و مسئولان مربوطه در این زمینه اطلاع‌رسانی شده تا بتوانند آمادگی کامل برای هرگونه مقابله با سیل احتمالی را داشته باشند افزود: در سیلاب گذشته متأسفانه با ورود آب به زیرزمین یک واحد مسکونی در کوهدشت سه نفر از اعضای یک خانواده از جمله یک کودک جان باختند.

آریایی با بیان اینکه بارش در استان لرستان طی ساعات آینده به صورت رگبارهای شدید در مدت کوتاه خواهد بود یادآور شد: همین امر منجر به سیل می‌شود از این رو تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند برای جلوگیری از هرگونه سیل اقدام کنند.

همچنین سازمان هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بارش باران امروز در برخی از شهرهای استان آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه دارد که باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و معابر شهری خواهد شد.

بر این اساس تمام دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را برای هرگونه حوادث و خسارات احتمالی دارند؛ اما مردم نیز تدابیر لازم را بیاندیشند و وسایل گرمایشی نیز بنا بر احتیاط تامین کنند.

قابل ذکر است از ابتدای سال آبی تاکنون، استان لرستان در رده‌ی پنجم جذب بارندگی‌ها در کشور قرار دارد.

کد خبر : ۳۲۶۸۷۲