خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

عده ای دنبال حاشیه سازی در لرستان هستند/ 8 سال سازمان‌های مردم‌نهاد را جدی نگرفتند

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۵۸۱

سید سعید شاهرخی گفت: عده ای هستند که اقدامات دولت را در استان نادیده می گیرند و دنبال حاشیه‌سازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد٬ معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان امروز دوشنبه در همایش هم‌اندیشی و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در همدلی و همزبانی دولت و ملت با اشاره به رویکرد مدیریت ارشد استان لرستان نسبت به تشکل‌های مردم نهاد افزود: استاندار لرستان به تاسی از سیاست‌های دولت تدبیر رو امید اعتقاد اساسی و علمی نسبت به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد دارد.

شاهرخی با تاکید بر لزوم تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: متاسفانه در 8 سال قبل از این دولت نسبت به سازمان‌های مردم‌نهاد توجه جدی صورت نگرفت و نتوانستند به خوبی نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش بسیار برجسته و حائز اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد در شعار دولت، ملت، همدلی و همزبانی  تصریح کرد: مردم بزرگترین سرمایه‌اجتماعی نظام برای تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های نظام‌مقدس جمهوری اسلامی هستند و این در حالی است که مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد مورد توجه و اهتمام دولت تدبیر و امید نیز قرار دارند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه توسعه کشور بدون حضور جدی مردم در هیچ عرصه‌ای امکان‌پذیر نیست٬ اظهار داشت: توسعه کشور زمانی محقق می‌شود که بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دولت سیاست‌های تدوین شده در حوزه های مختلف را به پیش ببرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با یاد آوری حماسه ۲۴ خرداد مردم و حضور آنها پای صندوق‌های رای بیان داشت: مردم با حضور خود مسیر عقلانیت را برای کشور انتخاب کردند.

شاهرخی با توجه به اینکه شعار رئیس‌جمهور توجه به معیشت مردم، رفع مشکل بیکاری جوانان، کاهش نرخ تورم و ... بوده٬ عنوان کرد: اصلاح سیاست‌های خارجی و به نتیجه رساندن برجام و پرونده با اهمیت هسته‌ای سیاست مهم دیگر دولت بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را در شرایط بد اقتصادی، نرخ بالای تورم و ... آغاز کرد٬ اذعان داشت: با این وجود دولت به پشتوانه رای مردم و تعامل خوب بین ارکان نظام توانست تورم را کنترل کند و آرامش اقتصادی را در کشور حاکم و پرونده حساس هسته‌ای را به نتیجه برساند.

شاهرخی ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی افراد به رای مردم توجه نداشته و پیشرفت‌های دولت در بحث هسته‌ای و مسائل اقتصادی را نادیده می‌گیرند٬ افزود: همه باید از رای مردم تمکین کنند و زمانی که می‌بینند اقدامات صورت گرفته بین مردم مقبولیت پیدا می‌کند باید از نظر مردم تمکین کنند.

وی همچنین با توجه به این موضوع که دولت از نقد منصفانه ابایی ندارد و از آن استقبال می‌کند٬ تصریح کرد: این در حالی است که عده‌ای برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال به دنبال حاشیه‌سازی در کشور هستند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه در استان لرستان نیز چنین افرادی وجود دارند که اقدامات صورت گرفته از سوی دولت را نادیده می‌گیرند٬ گفت: این در حالی است که مدیریت ارشد لرستان به تاسی از سیاست‌های دولت به دنبال فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه استان است.

وی با یادآوری جایگاه و خواستگاه سرمایه‌های اجتماعی که بین سازمان‌های مردم‌نهاد نهفته و دولت تدبیر و امید به خوبی به این مهم واقف است به این نکته اشاره کرد که در دولت قبل موقعیت سازمان‌های مردم‌نهاد مورد توجه قرار نداشت ولی در حال حاضر فضا برای فعالیت این سازمان‌ها باز شده و آنان به عنوان فرصت‌های موجود در جامعه شناخته می‌شوند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود و شرایط سرمایه‌گذاری در آن فراهم است٬ گفت: در حال حاضر اقدامات اساسی در رابطه ایجاد زیرساخت‌ها در لرستان مانند ایجاد راه‌آهن، اجرای آزاد راه خرم آباد - اراک، احیا کشت و صنعت و ... در دستور کار قرار گرفته است. 

وی در پایان توجه به بحث معیشت و رفع بیکاری جوانان و اصلاح سیاست خارجی و به ثمر رسیدن برجام از اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانست و افزود:  آغاز به کار دولت تدبیر و امید در شرایط سخت اقتصادی و تورم بود و این دولت توانست به پشتوانه مردم و رهنمودهای رهبری تورم را کنترل و در مساله هسته‌ای با رشادت‌های فرزندان نظام حقانیت نظام را به دنیا اثبات کند و این در حالی است که این موفقیت مورد تایید مراجع اصلی نظام قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز