خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور

برای جبران خسارات سیل لرستان در حد امکانات تامین اعتبار خواهیم کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از پیگیری برای تامین اعتبار به منظور جبران خسارات ناشی از سیلاب به استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمد باقر نوبخت شامگاه جمعه در جلسه ستاد بحران شهرستان کوهدشت با تاکید بر لزوم کمک‌رسانی به سیل زدگان این شهرستان اظهار داشت: باید با فوریت و سرعت به آسیب دیده‌های این حادثه کمک رسانی کرد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی و کمک‌رسانی لازم به گونه‌ای کار کرد که مردم در هوای سرد نمانند عنوان کرد: با توجه به آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب در واحدهای کسب و کار مردم کوهدشت باید هر چه سریعتر نسبت به تخلیه این آبها اقدام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر لزوم برگرداندن شرایط شهرستان کوهدشت از وضعیت اضطراری به عادی تصریح کرد: با وقوع اینگونه حوادث غیر مترقبه مدیریت و اقدام لازم در این زمینه به سازمان بحران انعکاس داده می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران می‌توان اعتبارات لازم را برای جبران خسارات در این زمینه پرداخت کرد گفت: باید قبل از وقوع سیلاب در شهرستان کوهدشت اقدامات لازم در رابطه با لای روبی رودخانه‌ها، بازسازی‌ کانال‌ها و ... صورت می‌گرفت.

وی با تاکید بر لزوم تلاش مستمر در رابطه با کمک به مردم آسیب دیده در این حادثه عنوان کرد: البته منابع مالی ما نیز محدود بوده و هنوز در شرایط تحریم به سر می‌بریم با این وجود تلاش خواهیم کرد که این منابع را تامین کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه با بیان اینکه هنر دولت در این بوده که در حال حاضر با کمتر از ۲۰ میلیارد دلار کارها را انجام می دهد گفت: این در حالیست که دولت گذشته با ۸۰۰ میلیارد دلار کارها را انجام می‌داد.

نوبخت با اشاره به سفر سرمایه‌گذاران ژاپن به کشور ایران طی هفته گذشته ادامه داد: این امر از افتخارات کشور ما محسوب می‌شود و هم اکنون شرکتهای فراوانی از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ایران صف کشیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز دولت و ملت در کنار یکدیگر بوده و صمیمیت خوبی دراین زمینه وجود دارد گفت: دستگاههای اجرایی استان میزان خسارتهای وارد شده را برآورد کنند و ما نیز اعتبارات لازم را چه در قالب بودجه سال ۹۵ که در حال تدوین بوده و چه در اعتبارات برنامه پنج ساله پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر اینکه با داشتن پول و امکانات خدمت کردن به مردم هنر نیست افزود: باید با تدبیر و عاطفه با مردم رفتار کرد.

نوبخت با بیان اینکه ما دولت حزبی نیستیم و فراجناحی هستیم گفت: یکی از شایستگی‌های این دولت مردم دوست بودن آن است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما نیز در حد امکانات نسبت به اختصاص اعتبارات لازم اقدام خواهیم کرد افزود: خوشبختانه طی دو روز اخیر نیز اقدامات قابل توجهی از سوی دستگاههای خدمات رسان استان برای رفع مشکلات سیل زدگان این استان صورت گرفته است.

کد خبر : ۳۱۷۷۳۰