خبرگزاری کار ایران

سیل 500 هکتار از باغات شهرستان کوهدشت را نابود کرد

فرماندار شهرستان کوهدشت گفت: حدود 500 هکتار از باغات این شهرستان در اثر سیلاب دو روز گذشته خسارت دیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، کرم محمدی شب جمعه در جلسه ستاد بحران که در فرمانداری کوهدشت با حضور محمد باقرنوبخت و استاندار لرستان برگزار شد افزود: یک هزار و 700 هکتار باغات شهرستان در مسیر سیل قرار داشته که از این سطح ، 30 درصد آسیب دیده است.

وی اظهار داشت: راههای ارتباطی بیش از 60 روستای کوهدشت هنوز قطع است و خسارات زیرساختی برآورد شده حدود دوهزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه امکانات موجود پاسخگوی حجم خسارتها و مردم سیل زده نیست گفت: آب شرب 60 روستا نیز بر اثر سیل قطع شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تلاش مجموعه مدیریت استان در خصوص امدادرسانی پس از سیل شهرستان قابل تقدیر است اما با توجه به حجم خسارت فراوان، امکانات شهرستان کافی نیست.

الهیار ملکشاهی افزود: زیرساختهای شهرستان آسیب جدی دیده، جاده ارتباطی برخی روستاها قطع شده، و خسارت بالایی به احشام و اسباب منزل مردم وارد شده که باید جبران شود.

وی ادامه داد: این خسارتها باید مستند سازی و به تهران ارسال شود تا هرچه زودتر نسبت به پیگیریهای لازم برای جبران آن اقدام اساسی صورت گیرد.

گفتنی‌ست سیل دو روز گذشته در کوهدشت علاوه بر اینکه موجب مرگ یک خانواده سه نفره شد تاکنون حدود دو هزار میلیارد ریال به زیرساختهای شهری و روستایی خسارت وارد کرده است.

کد خبر : ۳۱۷۷۲۸