خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کوهدشت در مجلس:

استقلال کانون‌های وکلا زمینه ساز اجرای عدالت خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۰۴

نماینده مردم کوهدشت در مجلس: استقلال کانون‌های وکلا در کنار استقلال قوه قضائیه زمینه‌ساز اجرای عدالت خواهد بود، تضعیف یکی از این دو نهاد، هرگز به تقویت دیگری یا تقویت عدالت نمی‌انجامد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: استقلال کانون‌های وکلا در کنار استقلال قوه قضائیه زمینه‌ساز اجرای عدالت خواهد بود و تضعیف یکی از این دو نهاد، هرگز به تقویت دیگری یا تقویت عدالت نمی‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، الهیار ملکشاهی، در مراسم جشن استقلال کانون وکلا در خرم آباد افزود: باید از عنصر توامندی به نام وکیل برای احقاق حق مردم استفاده کرد و فرهنگ استفاده از وکیل را باید در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: همان گونه که پزشک خانواده از ضروریات جامعه است، می‌توانیم وکیل خانواده نیز داشته باشیم و اگر بتوانیم وکلا در تخصص‌های مختلف حضور داشته باشند، وکیل به عنوان یک ارزش در جامعه حضور خواهد داشت.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس تصریح کرد: وکلا باید با ذهن خوبی در دادگاه‌ها حضور داشته و امروز از وکلا در سطوح امور بین المللی استفاده بهینه و مطلوب کنیم.

وی افزود: در گذشته در مجامع بین المللی در خیلی از پرونده‌های که ما به نا حق محکوم شدیم نتوانستیم یک دفاع مناسب داشته باشیم و خوشبختانه در مذاکرات تیم هسته‌ای به عینا ما درایت و قدرت وکلای ما در بحثدفاع از انرژی هسته‌ای در مذاکرات با ۵ + ۱به عینه دیده می‌شود.

وی، از برگزاری همایش بزرگ اسکودا و کانون وکلای کشور به میزبانی لرستان در اردیبهشت ماه سال ۹۴ خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در این همایش، لرستان همچون گذشته میزبان سرافرازی در این عرصه برای وکلای ایران عزیز باشد.

ملکشاهی افزود: لایحه وکالت، اولین لایحه‌ای است که حتی در مورد نحوه تقدیم آن و این که چه مرجعی و چگونه آن را باید به مجلس تقدیم کند، اختلافاتی بروز کرده و مجلس نیز در این خصوص کار را به هیات عالی حل اختلاف قوا سپرد.

وی قانونگذاران را، وکلای شهروندان دانست و گفت: وکلا همواره بر اساس شرع، اخلاق و قانون موظفند مصلحت موکلان را رعایت کنند و بر همین قاعده، فقط باید مصلحت موکلان یعنی آحاد مردم مد نظر قرار گیرد و هیچ مصلحت دیگری لحاظ نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز