خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان؛

یکی از راهبردهای ما شناسایی الگوهای موفق سبک‌ زندگی ایرانی اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۷۲

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: یکی از راهبردهای ما شناسایی الگوهای موفق سبک‌ زندگی ایرانی اسلامی و معرفی آن‌ها به جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان لرستان، امروزشنبه، ۲۷ دی‌، در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد که طی این جلسه عزیزپور، مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان، به قرائت دستور کار جلسه پرداخت و گفت: در این جلسه به ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای سال ‌۹۴ می‌پردازیم که یکی از آن‌ها ارائه گزارش فعالیت‌های اوقات فراغت دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۳ است.

وی ادامه داد: دیگر برنامه‌های این ستاد عبارتند از بررسی آیین‌نامه اجرایی ماده ۴۱ که دستگاه‌های اجرایی در قالب این ستاد برای برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کنند که مشکلی برای بحثاعتبار آن‌ها به‌وجود نیاید، گزارش اشتغال جوانان از برش سنی ۱۵ تا ۲۹ سال است که براساس آمار سال ۹۲ و ۹۳ برای سال ۹۴ تنظیم شده است و برنامه دیگر گزارش کارگروه کمیته ساماندهی ازدواج است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

عزیزپور با اشاره به این‌که در این برنامه، چشم‌انداز ما برای حوزه‌ مشارکت‌های اجتماعی داشتن جوانانی ورزشکار، شاداب، سالم و فعال در زمینه مشارکت‌های اجتماعی و همچنین مصون از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: راهبرد و استراتژی ما کاهش ۲۰ درصدی آسیب‌های اجتماعی و افزایش فراغت اجتماعی جوانان است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان، با اشاره به این ‎که برای این برنامه‌ هدف‌هایی نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بازبینی و ارتقاع کیفی ظرفیت‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان از اهداف این ستاد به شمار می‌آید.

وی افزود: افزایش آگاهی مردم و خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی جوانان، شناسایی و معرفی الگوهای موفق جوانان، ترغیب سازمان مدیریت بحران به توجه در زمینه آسیب‌های اجتماعی جوانان، توجه جدی به کاهش مصرف مواد مخدر و توجه به مناطق حاشیه‌نشین شهرها، شناسایی و پیگیری آسیب‌های اجتماعی از فضای مجازی و ماهواره‌ای و حمایت از ناشرین و فعالان در حوزه آسیب‌های اجتماعی ازجمله اهداف این ستاد است.

عزیزپور با بیان این‌که برای اجرایی شدن این برنامه‌ها پیشنهاداتی وجود دارد، اظهار داشت: برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف و سوءمصرف مواد مخدر که بیماری‌های صعب‌العلاج مانند ایدز از مصادیق آن است، برگزاری اردوهای هویتی، دینی، ملی، مذهبی و جهادی، برگزاری اردوهای راهیان نور، تدوین برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های متولی امور؛ به‌ویژه برای جوانان در معرض خطر، از جمله برنامه‌های پیشنهادی این ستاد است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان، ادامه داد: صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم نهادی که بتوانند آسیب‌های اجتماعی را پوشش دهند، برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)، رصد و پیگیری فعالیت‌های کمپ‌های تربیتی، برنامه‌ریزی اوقات فراغت دستگاه‌های اجرایی در مناطق مذکور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوانان و مشاغل کاذب، برگزاری دوره‌های آموزشی محیط کار، کارگاه‌های دانشجویی و راه‌اندازی کلینیک کنترل خشم از دیگر پیشنهادات این ستاد است.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما برطرف کردن مشکل مسکن جوانان است، عنوان کرد: در این راستا پیشنهاد تهیه مسکن ارزان‌ قیمت و با متراژ کمتر از یک‌صد متر را داریم، که پیشنهاد می‌کنیم در این راستا ۳۰ درصد از مسکن‌ها ساخته شده توسط دولت را به این افراد اختصاص دهید.

عزیزپور تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی با داشتن یک برنامه منسجم که با بهترین و بیشترین وجه اوقات فراغت جوانان را پر کند و رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل در این زمینه داشته است، که راهبرد ما نیز غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان ادامه داد: یکی دیگر از راهبردهای ما شناسایی الگوهای موفق سبک‌ زندگی ایرانی اسلامی و معرفی آن‌ها به جوانان است و همچنین برای غنی‌سازی و تعالی اوقات فراغت جوانان با برگزاری کلاس قرآن، احکام، قوانین و مقررات، فیلم، خبرنگاری، منبت‌کاری، نقاشی و کلاس‌هایی از این دست سعی شده است در این راستا گام‌هایی برداشته شود.

وی پیگیری و تدوین برنامه‌های ورزش و جوانان استان را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و اظهار کرد: افزایش افراد شرکت کننده در برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌های مربوطه از دیگر اهداف این ستاد است، که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی جمعیت تحت‌ پوشش خود را برای امر اوقات فراغت ۱۰ درصد افزایش دهند.

عزیزپور با اشاره به این‌که این ۱۰ درصد از روی آمار ارائه شده از سوی سازمان‌ها تعیین شده است، عنوان کرد: به‌عنوان مثال در سال گذشته هلال‌ احمر ۴۴ برنامه، کمیته امداد ۴۰۰ برنامه، جهاد دانشگاهی ۱۲ برنامه، علوم پزشکی ۸۰ برنامه، آموزش و پرورش هزار و ۱۰۰ برنامه و سازمان ‌ورزش و جوانان ۴۹۶ برنامه در سال گذشته داشته‌اند، که هرکدام در زمینه‌های مربوط به سازمان بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان، ادامه داد: یکی‌ دیگر از راهبردهای ما افزایش پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح استان است که در این زمینه کلیه دستگاه‌های اجرایی که عضو ستاد هستند باید فعالیت داشته باشند، دستگاه‌هایی مانند تبلیغات اسلامی، هلال‌احمر، کمیته امداد، ورزش و جوانان، بهزیستی و دیگر سازمان‌ها باید تمام تلاش خود را در این زمان انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز