خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

رشد ۲۳ درصدی بودجه عمرانی لرستان در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۵۴

بودجه پیشنهادی دولت در بخش عمرانی، ۴۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۳ نزدیک به ۱۶ درصد رشد داشته و در مجموع اعتبارات عمرانی استان لرستان در سال ۹۴ با در نظر گرفتن ماده ۱۸۰ حدود ۴۲۶ میلیارد تومان می‌رسد که حدود ۲۳.۳ درصد رشد داشته است.

استاندار لرستان گفت: بودجه پیشنهادی دولت در بخش عمرانی، ۴۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۳ نزدیک به ۱۶ درصد رشد داشته و در مجموع اعتبارات عمرانی استان لرستان در سال ۹۴ با در نظر گرفتن ماده ۱۸۰ حدود ۴۲۶ میلیارد تومان می‌رسد که حدود ۲۳.۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان در خرم‌آباد گفت: با پیگیری مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی لرستان در سال ۹۴ با رشد ۲۳/۳ درصدی نسبت به سال قبل به ۴۲۶ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به رشد میانگین کشور افزایش خوبی داشته و از این حیثنهمین استان کشور محسوب می‌شود.

بازوند به کل بودجه کشور در سال آتی اشاره کرد و افزود: در سال آینده، ۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای کشور به مجلس پیشنهاد شده که ۱۶ درصد نسبت سال ۹۳ رشد دارد.

وی تصریح کرد: ۳۶ درصد از بودجه سال آینده به صورت متفرقه پیش‌بینی شده است که مدیران استان باید در این زمینه پیگیری زیادی انجام دهند و با ارائه برنامه‌های مناسب از این ظرفیت اعتباری جهت توسعه استان استفاده لازم را ببرند.

استاندار لرستان بیان کرد: استان لرستان بیشترین رشد اعتبار جاری را در بین استان‌های کشور در سال ۹۴ دارد که می‌تواند، گام موثری جهت توسعه استان باشد، اما با توجه به اینکه در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی استان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند، از نمایندگان لرستان در مجلس انتظار می‌رود در بررسی مجدد بودجه به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا بودجه عمرانی استان حدود ۲۳.۳ درصد رشد خواهد داشت، گفت: در این راستا استان لرستان در رتبه ۹ کشور قرار دارد.

همچنین استاندار لرستان در ادامه با اشاره به بدهی دستگاه های اجرایی استان به بخش های خصوصی افزود: در حال حاضر دستگاه های اجرایی استان بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به بخش خصوصی بدهکار هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر لرستان رتبه یک را در زمینه اعتبارات جاری در کشور داشته است و این در حالی است که همچنان برخی مشکلات اقتصادی استان پا برجاست.

وی در پایان با تاکید بر تعامل مطلوب مدیران دستگاه های اجرایی با نمایندگان مجلس اظهار کرد: امید مدیران دستگاه های اجرایی با مشورت با نمایندگان مجلس در راستای جذب اعتبارات تلاش داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه طرح ساماندهی سکونتگاه های روستایی بخش مرکزی شهرستان دلفان و طرح ساماندهی سکونتگاه های روستایی بخش مرکزی شهرستان چگنی تصویب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز