خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

ادامه انتظار ۶۰ کارگر «پارسیلون» برای بازنشستگی / کارفرما ۲۶ میلیارد تومان به «تأمین» بدهکار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۸۲

«مدیرکل تامین اجتماعی لرستان: شرکت پارسیلون سالهاست که حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کند. با اینهمه سازمان تامین اجتماعی به تعهدات بیمه ای خود در قبال این شرکت عمل کرده است.

تجمع بیش از ۶۰ نفر ازکارگران پارسیلوندر اعتراض به عدم پرداخت حق بیمهٔ ۴درصد مشاغل سخت و زیان آور، با واکنش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خرم آباد روبرو شد.

مدیر کل تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در لرستان بدهی شرکت پارسیلون و تاخیر این شرکت در ارائه ی لیست بیمه شدگان به تامین اجتماعی را علت اصلی اعتراض کارگران دانست و گفت: شرکت پارسیلون سالهاست که حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کند. با اینهمه سازمان تامین اجتماعی به تعهدات بیمه ای خود در قبال این شرکت عمل کرده است. شهناز حمزه لویی همچنین اعلام کرده شرکت پارسیلون ۲۶ میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان اقدام به تجمع کارکنان شرکت پارسیلون را پیش داوری خواند و خاطر نشان کرد: در صورتیکه ۱۰۰ نفر کارگر مشمول بازنشستگی شرکت پارسیلون شرایط ۷۳۰۰ روزه را داشته باشند آن‌ها را بازنشسته می‌کنیم.

وی همچنین به عدم دریافت لیست کارگران مشمول بیمه مشاغل سخت و زیان آور از سوی کارفرما اشاره کرد و گفت: درصورت ارائه لیست کارکنان این شرکت به سازمان و واجد شرایط بودن آنان، تامین اجتماعی همکاری لازم را خواهد داشت.

مدیر تامین اجتماعی استان لرستان در حالی از عدم ارائهٔ لیست کارگران شرکت پارسیلون به تامین اجتماعی سخن می‌گوید که به گفتهٔ کارگران معترض، آن‌ها مدتهاست پیگیر وصول حق بیمهٔ مشاغل سخت و زیان آور هستند. به گفتهٔ یکی از این کارگران «مدتهاست که علی رغم پیگیری‌های انجام شده، در کارخانه پارسیلون، کارگران مشمول بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور بین شرکت و تامین اجتماعی سرگردان هستند چرا که از یکسو کارفرما حاضر به پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافی در مشاغل سخت و زیان‌آور نیست و از سوی مقابل سازمان تامین اجتماعی نیز برای وصول این طلب هیچ اقدامی نمی‌کند و به کارگران می‌گوید خودشان باید پیگیر مطالباتشان از شرکت باشند.»

این در حالی است که بر اساس ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود، همچنین به موجب آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور، کارفرمایان مشمول موظف‌اند تا بابت بازنشستگی پیش از موعد کارگران مشمول، ۴ درصد حق بیمه اضافی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

به گفتهٔ کارگران کارخانه پارسیلون، چندی پیش جلسه‌ای در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که در آن رییس سازمان تامین اجتماعی خرم آباد متعهد شده بود تا در ازای دریافت سند مالی معتبر از کارفرمای پارسیلون با بازنشستگی پیش از موعد ۷۰ کارگر مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور موافقت کند. به گفتهٔ کارگران، از آن زمان تاکنون سازمان تامین اجتماعی تنها با بازنشستگی ۱۰ تا ۱۲ کارگر مشمول موافقت کرده و سایر کارگران همچنان سرگردان هستند.

گفتنی است، جمعی از کارگران کارخانهٔ پارسیلون خرم آباد که مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند صبح روز یکشنبه ۷ دی ماه، در اعتراض به پرداخت نشدن حق بیمه ویژه‌ی مشاغل سخت و زیان آور در مقابل اداره تامین اجتماعی خرم‌آباد تجمع کردند. عدم واریز ۴درصد حق بیمه اضافه توسط کارفرما شرکت پارسیلون به تامین اجتماعی موجب به تاخیر افتادن زمان بازنشستگی آنان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز