خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان؛

طرح سوگواری یاس نبوی در لرستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۵۵

طرح سوگواری یاس نبوی نیز که با فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود در سال جاری در ۴۶ امامزاده لرستان برگزار شده که خوشبختانه استان لرستان توانسته است. در این زمینه رتبه خوبی را کسب کند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: طرح سوگواری یاس نبوی نیز که با فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود در سال جاری در ۴۶ امامزاده لرستان برگزار شده که خوشبختانه استان لرستان توانسته است. در این زمینه رتبه خوبی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، محمدجواد عباس‌زاده، ظهر امروز، در همایش وقف و رسانه اظهار کرد: ‌ در دهه نخست محرم و صفر امسال طرح بصیرت عاشورایی در استان لرستان اجرا شده به گونه‌ای که در دوم محرم ۷ همایش با عنوان لبیک یا حسین همزمان با ورود حضرت زینب به کربلا در استان برگزار شده که در هر کدام از این همایش‌ها بیش از ۱۵ هزار نفر شرکت کرده‌ است و استان لرستان در اجرای این طرح دومین استان بر‌تر کشور شناخته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: در دهه اول محرم و صفر امسال استان لرستان ۷ همایش را برگزار کرده و توانسته است در طرح بصیرت عاشورایی دومین استان بر‌تر کشور شود.

وی عنوان کرد: ‌ در دهه نخست محرم امسال ۳۵۰ مبلغ به استان لرستان اعزام شده‌اند که ۶۰ مبلغ آن‌ها در امامزاده‌ها و مابقی به روستا‌ها و مناطق محروم جهت برگزاری عزاداری‌های امام حسین(ع) و آگاه کردن مردم از اهداف قیام امام حسین اعزام شده‌اند.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در دهه آخر ماه صفر نیز ۱۵۰ مبلغ روحانی وارد استان شده‌اند که بیش از ۴۰ نفر آن‌ها به امامزادگان و مابقی به مناطق روستایی و محروم اعزام شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: وظیفه ذاتی اوقاف کار فرهنگی در امامزادگان است بنابراین ما نیز در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم این در حالی است که پول و درآمد هیچ امامزاده‌ای را نمی‌شود صرف هزینه‌های فرهنگی در امامزدگان دیگر کنیم و ما به این امر توجه ویژه‌ای داریم زیرا درآمد امامزاده‌آیی مانند زیدابن علی در خرم‌آباد تنها صرف کارهای فرهنگی در این امامزاده می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در سال جاری در ۴۰ امامزاده استان اجرا شده که در هر امامزاده ۶ غرفه به عنوان خیمه معرفت در زمینه‌های قرآن، حجاب و عفاف، قرآن بخوان جایزه بگیر، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و… در امامزاده‌های استان برگزار شده است.

عباس‌زاده ادامه داد: در دو هفته نخست ایام نوروز سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ زائر امامزاده‌های استان را زیارت کردند این در حالی است که استان لرستان جزو استان‌های بر‌تر در اجرای طرح آرامش بهاری و طرح‌های فرهنگی و دینی بوده است.

وی متذکر شد: طرح سوگواری یاس نبوی نیز که با فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود در سال جاری در ۴۶ امامزاده لرستان برگزار شده که خوشبختانه استان لرستان توانسته است در این زمینه رتبه خوبی را کسب کند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: در دوازدهم محرم امسال هشت همایش در مرکز و شهرهای مختلف استان با عنوان تجمع رهروانی زینبی در استان برگزار شده این در حالی است که ۲۰ همایش دیگر با عنوان احلی من العسل(مرگ را از شیرین‌تر دیدم) در ۸ امامزده و ۱۲ مدرسه استان به یاد حضرت قاسم که فرمودند، مرگ را از عسل شیرین‌تر می‌بینم در استان لرستان برگزار شده است.

این مسئول افزود: در اول ماه صفر امسال خطبه امام سجاد و حضرت زینب به این منظور که امام سجاد با حال مریض خود در مقابل یزید ایستادگی می‌کند و خطبه می‌خواند در استان لرستان نیز با عنوان منشور عزت برگزار شده است این در حالی است که دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولات امام رضا(ع) است اقدامات فرهنگی خوبی در لرستان اجرا می‌شود این در حالی است که در سال جاری ۷ همایش با عنوان بزرگداشت امامزادگان در لرستان اجرا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز